E-commerce
Gorące newsy

Amazon pozywa administratorów grup na FB za fejkowe recenzje

Amazon pozywa administratorów grup na Facebooku za fałszywe recenzje. Grupy te wystawiały fejkowe recenzje w sklepach Amazon w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Japonii. Firma stwierdziła, że ściśle zakazuje fałszywych recenzji i zatrudnia ponad 12 000 pracowników na całym świecie, którzy zajmują się ochroną sklepów przed oszustwami i nadużyciami, w tym fałszywymi recenzjami.

Amazon pozywa administratorów grup za fałszywe recenzje

Amazon poinformował, że złożył pozew sądowy przeciwko administratorom ponad 10 000 grup na Facebooku, które próbują organizować wystawianie fałszywych recenzji na platformie w zamian za pieniądze lub darmowe produkty. Gigant e-commerce powiedział, że wykorzysta informacje odkryte w ramach działań prawnych, aby zidentyfikować i usunąć fałszywe recenzje, które nie zostały jeszcze wykryte. Amazon pozywa administratorów grup, które wprowadzają w błąd klientów sklepów Amazon w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Japonii.

Nasze zespoły zatrzymują miliony podejrzanych recenzji, zanim jeszcze zobaczą je klienci, a ten pozew idzie o krok dalej, aby ujawnić sprawców działających w mediach społecznościowych. Proaktywne działania prawne wymierzone w autorów fałszywych recenzji to jeden z wielu sposobów, w jaki chronimy klientów, pociągając sprawców do odpowiedzialności – powiedział Dharmesh Mehta, wiceprezes Amazon Selling Partner Services.

Czytaj też: Sprzedaż e-commerce Amazon spadła w drugim kwartale

Ponad 12 tysięcy pracowników

Oszuści stojący za takimi grupami zabiegają o fałszywe recenzje setek produktów. Jedną z grup zidentyfikowanych w pozwie jest „Amazon Product Review„, która liczyła ponad 43 000 członków, dopóki Meta nie zdjęła grupy na początku tego roku. Dochodzenia Amazona ujawniły, że administratorzy grupy próbowali ukryć swoją aktywność i uniknąć wykrycia przez Facebooka, częściowo poprzez zaciemnianie listów z problematycznymi frazami.

Firma stwierdziła, że ​​surowo zabrania fałszywych recenzji i zatrudnia ponad 12 000 pracowników na całym świecie, którzy zajmują się ochroną sklepów przed oszustwami i nadużyciami, w tym fałszywymi recenzjami. Od 2020 roku Amazon zgłosił do Mety ponad 10 000 grup, których członkowie wystawiali fałszywe recenzje. Spośród nich Meta zdjęła tylko nieco ponad połowę, ale nadal bada pozostałe.

Czytaj też: Amazon wydaje na badania i rozwój 5 razy więcej niż cała Polska

Amazon odnotował stratę w wysokości 3,8 miliarda dolarów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button