E-commerce

Amazon testuje w swojej aplikacji kanał w stylu TikToka

Gigant e-commerce Amazon testuje w swojej aplikacji kanał w stylu TikToka, który umożliwia kupującym przewijanie zdjęć i filmów produktów zamieszczonych przez innych użytkowników.

Amazon testuje kanał w stylu TikToka

Gigant handlu elektronicznego Amazon testuje w swojej aplikacji kanał w stylu TikToka, który umożliwia kupującym przewijanie zdjęć i filmów produktów, umieszczonych przez innych użytkowników. Amazon najwyraźniej chce w ten sposób dołączyć do innych firm, starających się utrzymać uwagę konsumentów poprzez wprowadzenie replik popularnej platformy społecznościowej. Według Watchful Technologies, izraelskiej firmy zajmującej się sztuczną inteligencją, która analizuje aplikacje i śledzi funkcję, korzystając z funkcji, zwanej Inspire, klienci mogą lubić, zapisywać i udostępniać posty produktów, a także kupować przedmioty bezpośrednio z kanału.

O teście jako pierwszy poinformował The Wall Street Journal. Powołując się na anonimowe źródło, Journal powiedział również, że firma testuje funkcję wśród niewielkiej liczby pracowników Amazona. Test nie oznacza, że Amazon wprowadzi widget do użytku publicznego w jego obecnej formie – lub w ogóle. Alyssa Bronikowski, rzeczniczka Amazon, odmówiła komentarza na temat tego, czy firma ma plany wprowadzenia funkcji dla wszystkich swoich klientów. W oświadczeniu, Bronikowski stwierdziła, że firma „stale testuje nowe funkcje, aby ułatwić klientom życie”.

Czytaj też: Amazon pozywa administratorów grup na FB za fejkowe recenzje

Czy to coś da?

Amazon często eksperymentuje z nowymi funkcjami, czasami nawet kierując swoje testy do konkretnych regionów. W obliczu presji regulacyjnej związanej z działalnością na rynku marek własnych, firma testowała sposób identyfikacji swoich marek w wynikach wyszukiwania poprzez oznaczanie ich plakietkami takimi jak „Marka Amazon” lub „Wyłącznie dla Amazon„, co odkryła firma badawcza Marketplace Pulse na początku tego roku. Jak powiedział Daniel Buchuk, badacz z Watchful Technologies, w swojej obecnej formie eksperymentalny kanał w stylu TikToka zawiera głównie zdjęcia. Jednak jeśli ta funkcja zostanie wdrożona, Buchuk podejrzewa, że ​​kanał będzie zawierał również filmy, ponieważ sprzedawcy Amazon tworzą treści, aby były bardziej angażujące dla klientów.

Korporacyjni rodzice Google’a i Facebooka, dwóch największych sprzedawców w reklamie cyfrowej, już promują swoje własne klony TikToka, próbując utrzymać uwagę klientów, aby mogli nadal zwiększać swoje przychody. Nie jest jednak jasne, czy zaangażowanie pomaga napędzać sprzedaż reklam, bo Meta zgłosiła niedawno swój pierwszy roczny spadek przychodów kwartalnych od czasu, gdy Facebook wszedł na giełdę.

Czytaj też: Facebook podał wyniki za IV kwartał i jego wartość spadła o 200 mld dolarów!

Shopify i YT uruchamiają YouTube Shopping. Czas na zakupy live

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button