KolejowyTransport

Koleje Słoweńskie ogłosiły przetarg na dwunapędowe lokomotywy

Słoweński narodowy przewoźnik kolejowy Slovenske železnice (SŽ) zakupi dwunapędowe lokomotywy. Przewoźnik ogłosił przetarg na 20 pociągów z napędem spalinowym, które można przebudować do eksploatacji na sieci trakcyjnej lub 20 pociągów spalinowo-elektrycznych. Równolegle zarządca infrastruktury kolejowej SŽ-Infrastruktura ogłosił przetarg na maksymalnie dwadzieścia pięć dwuosiowych wagonów specjalnego przeznaczenia. Pojazdy te służyłyby do transportu sprzętu i materiałów potrzebnych do utrzymania infrastruktury.

SŽ ogłosił przetarg na dwunapędowe lokomotywy

Zgodnie z przetargiem SŽ, pociągi mogłyby być zasilane z linii napowietrznych zasilanych prądem stałym o napięciu trzech kilowoltów, stosowanym w Słowenii, a także z silników diesla. W razie potrzeby trzywagonowe zespoły trakcyjne z napędem spalinowym mogą być również przystosowane do późniejszej eksploatacji na sieci trakcyjnej. Nowe dwunapędowe lokomotywy byłyby wykorzystywane nie tylko w kraju przez SŽ, ale przede wszystkim w ruchu międzynarodowym i kursowałyby także przez Chorwację i Austrię, między innymi przez Villach, Klagenfurt, Bleiburg i Graz.

Oferenci będą musieli wykazać, że konwersja jest finansowo uzasadniona i efektywna. Koszty te nie powinny przekraczać piętnastu procent całkowitych kosztów zamówienia. Umowa obejmuje nie tylko zakup taboru, ale również jego utrzymanie oraz dostawę części zamiennych, dokumentacji i niezbędnego oprogramowania, a także szkolenie pracowników słoweńskiej spółki kolejowej. Zainteresowani producenci pojazdów mają czas na złożenie wniosków do 12 września. Przetarg będzie prowadzony jako otwarty konkurs ofert, a ocena nie będzie oparta wyłącznie na cenie.

Czytaj też: Modernizacja kolei w Słowenii. Ponad 50 pociągów w przyszłym roku!

SŽ-Infrastruktura też ogłasza przetarg na pociągi

Oprócz narodowego przedsiębiorstwa kolejowego a zakup pojazdów zdecydował się również zarządca infrastruktury kolejowej SŽ-Infrastruktura, który ogłosił przetarg na maksymalnie dwadzieścia pięć dwuosiowych wagonów specjalnego przeznaczenia. Pojazdy te służyłyby do transportu sprzętu i materiałów potrzebnych do utrzymania infrastruktury. Wagony muszą spełniać unijne normy hałasu i być przystosowane do użytkowania w całej Unii Europejskiej. Termin składania ofert upływa 12 września. Przetarg będzie prowadzony jako otwarty konkurs ofert, a ocena nie będzie oparta wyłącznie na cenie.

Czytaj też: Słowenia: Ostatnia elektrownia węglowa może zostać zamknięta w 2024

Słowenia: Lewica chciała blokować zagranicznych inwestorów kolejowych

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button