E-commerceInfo z rynku

U nas królują polski BLIK i PayU. Ale Niemcy zaufali Amerykanom

Wyniki wskazują jednak, że popularność PayPal w Niemczech nieco maleje

PayPal już drugi rok z rzędu jest najczęściej używaną metodą płatności online wśród niemieckich klientów. Jednakże, amerykańska firma zanotowała spadek udziału w lokalnym rynku płatności. Niemcom coraz bardziej podoba się także opcja odroczonej płatności.

Niemcy najchętniej korzystają z płatności PayPal

Według badania „Płatności online 2024”, przeprowadzonego przez niemiecki instytut handlowy EHI, PayPal już drugi rok z rzędu jest liderem wśród metod płatności niemieckich konsumentów. Udział tej metody płatności zmniejszył się jednak od czasu poprzedniego badania. Jak wynika z danych, PayPal był wybierany przez 27,7% niemieckich konsumentów dokonujących zakupów online. W poprzednim badaniu udział ten wynosił 29,6%.

Czytaj też: Reklamy zadziałały nie tak jak chcieli. Amerykanie znają Temu, ale i tak nie robią tam zakupów

Wyniki jasno wskazują, że popularność PayPal w Niemczech nieco maleje. Popularność ponownie zyskuje opcja płatności kartą kredytową, która była najczęściej stosowaną metodą płatności online jeszcze trzy lata temu. Tym razem udział tej metody płatności wzrósł do 26,7% z 23,8% rok wcześniej.

Czy BLIK ma szanse podbić serca Niemców?

Trzecie miejsce na liście najpopularniejszych metod płatności online w Niemczech zajmuje tradycyjny przelew bankowy. W ubiegłym roku w ten sposób opłacone zostały co szóste zakupy (16,7 procent). Rok wcześniej ta metoda płatności była nieco popularniejsza (20,9 procent).

Czytaj też: Niemcy będą rozwijać się najwolniej na świecie. To duża szansa dla Polski

Liczby pokazują, że popularność wśród niemieckich konsumentów zyskuje opcja płatności odroczonej, której udział sięgnął 3,9 procent, niemal się podwajając. ,,Kup teraz, zapłać później” (BNPL) notuje znaczący wzrost zwłaszcza wśród młodych konsumentów. Jednocześnie federalny rząd niemiecki zamierza zaostrzyć kontrole zdolności kredytowej przy płatnościach online, co niepokoi dostawców usług płatniczych. Czy sytuację mógłby wykorzystać nasz rodzimy BLIK?

W minionym roku użytkownicy BLIKA dokonali prawie 1,8 miliarda transakcji o wartości niemal ćwierć biliona złotych. Od momentu uruchomienia systemu aż do tej pory, zrealizowano ponad 4,5 miliarda transakcji, których łączna wartość wyniosła 614,4 miliarda złotych. Największą aktywność odnotowano w e-commerce, gdzie przeprowadzono aż 921 milionów transakcji, co stanowiło połowę wszystkich transakcji wykonanych za pomocą BLIKA.

Drugą najpopularniejszą, a zarazem najszybciej rosnącą usługą BLIKA, okazały się przelewy na numer telefonu, których liczba przekroczyła 415 milionów, wzrastając o 71 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Pod koniec grudnia ubiegłego roku, łącznie z systemu BLIK regularnie korzystało 15,8 miliona użytkowników.

Amazon rezygnuje ze swojego “uśmiechniętego” opakowania! To dopiero eko-rewolucja!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button