DrogowyTransport

DB Schenker dekarbonizuje flotę. Trwają testy wodorowych ciężarówek

DB Schenker dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. DB Schenker chce, aby w przyszłości wodorowe ciężarówki były ważnym elementem floty. Aby zrealizować plan, niemiecki gigant logistyczny podjął współpracę z holenderskim start-upem. 

DB Schenker – wodorowe ciężarówki przyszłością transportu?

DB Schenker podejmuje współpracę z holenderskim start-upem. Celem projektu jest opracowanie ogniw paliwowych do zastosowań komercyjnych. Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne liczy, że pozwolą one na efektywną budowę zeroemisyjnej floty o zasięgu europejskim.

Hyzon, producent ciężarówek napędzanych wodorem zaprojektował pierwszą ciężarówkę dla grupy DB Schenker. Pojazd przeszedł pozytywnie wszystkie testy i zostanie przekazany niemieckiemu przedsiębiorstwu do końca 2022 roku. Ciężarówka będzie testowana, począwszy od 2023 roku w rzeczywistych warunkach, m.in. w trasie.

Helmut Schweighofer, dyrektor generalny DB Schenker Europe, powiedział:

Jestem wdzięczny za postęp, jaki robimy teraz w zakresie testowania pojazdu napędzanego wodorem do transportu liniowego, który będzie ważnym krokiem na naszej drodze w kierunku transportu drogowego neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zobacz także: DB Schenker przeciera szlaki w Finlandii. Przejął kolejną firmę

DB Schenker rozwija potencjał zielonego wodoru w transporcie dalekobieżnym

DEVK/hylane i DB Schenker rozpoczęli współpracę przed dwoma laty. Obie firmy rozwijają technologię, która ma się stać wkrótce podstawą transportu towarowego. Celem jest opracowanie floty, która pozwoli niemieckiej grupie logistycznej osiągnąć założone cele klimatyczne. Istotnym elementem postępującej dekarbonizacji spółki ma być zielony wodór (wodór uzyskiwany za pomocą odnawialnych źródeł energii).

Wolfgang Janda, wiceprezes wykonawczy, kierownik działu zarządzania siecią i transportem liniowym w DB Schenker, powiedział:

Oprócz koncepcji wynajmu 360 stopni, celem współpracy jest opracowanie kombinacji ciężarówka-naczepa z nadwoziem wymiennym do przewozu naszego standardowego typu nadwozia wymiennego o długości 7820 mm. To nowość na rynku i pozwoli nam na dekarbonizację bez utraty wydajności naszej sieci transportu lądowego.

Zobacz także: Odroczone płatności zyskują na znaczeniu. Rynek wzrósł o 400% w skali roku

Według przedstawicieli DB Schenker samochody ciężarowe zasilanie ogniwami paliwowymi mają sporą przewagę nad elektrykami w transporcie dalekobieżnym. Mowa głównie o większej ładowności czy zasięgu. To dlatego zdecydowano się właśnie na współpracę z holenderskim start-upem. Począwszy od III kwartału 2023 roku, niemiecka firma z branży logistycznej chce skupić się na komercjalizacji tej technologii. W oficjalnym komunikacie zaznaczono jednak, że te będą zależeć głównie od takich czynników jak infrastruktura wodorowa i akceptacja rynkowa. Technologia wciąż jest w fazie testów, tak więc nie można przewidzieć jej rozwoju.

Panattoni Park Poznań XII powiększa się o nowy magazyn DB Schenker

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button