LotniczyTransport

Airbus zwiększył przewagę nad Boeingiem dzięki Chinom

Dzięki zamówieniom z Chin Airbus zwiększył przewagę nad Boeingiem. Jak wynika z najnowszych danych obu producentów dotyczących zamówień i dostaw za lipiec, Airbus w tym roku ponownie prowadzi zarówno w zamówieniach, jak i dostawach samolotów.

Airbus zwiększył przewagę nad Boeingiem

Mimo rosnącego zainteresowania samolotami Boeinga, jego europejski rywal Airbus prowadzi w tym roku na rynku z dużą przewagą w nowych zamówieniach. Airbus zwiększył przewagę nad Boeingiem przede wszystkim dzięki ogłoszonej na początku miesiąca umowie z chińskimi przewoźnikami. Umowa dotyczyła prawie trzystu samolotów, a łącznie Airbus otrzymał w lipcu 401 nowych zamówień. Od początku roku Airbus otrzymał łącznie 656 zamówień netto (po odjęciu anulowanych kontraktów). Z kolei Boeing odnotował w lipcu zamówienia na 130 samolotów, a od początku roku ma 312 zamówień netto. W lipcu Boeingowi pomógł głównie kontrakt z Delta Air Lines.

Airbus dostarczył w lipcu 46 samolotów, w porównaniu z 60 w czerwcu tego roku i 47 w lipcu rok temu. W pierwszych siedmiu miesiącach tego roku Airbus dostarczył 341 samolotów. Boeing dostarczył w lipcu 26 samolotów, najmniej od pięciu miesięcy. W tym roku producent dostarczył łącznie 242 samoloty.

Czytaj też: Linie Qatar Airways zamówiły 25 Boeingów 737 Max 10

Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów

Boeing przygotowuje się obecnie do wznowienia dostaw samolotów 787 i otrzymał już zgodę amerykańskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Linie lotnicze American Airlines odebrały swój pierwszy od kwietnia 2021 roku samolot Boeing 787-8. Samolot, noszący amerykański numer rejestracyjny N880BJ został dostarczony z Charleston w Południowej Karolinie i wejdzie do służby komercyjnej w najbliższych tygodniach. Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów po ponad roku, a zaległości sięgają ponad stu samolotów. Producent ma około 120 ukończonych 787, które nie zostały jeszcze dostarczone z portfela zamówień 476 sztuk tego typu.

Spekulacje, że producent wznowi dostawy, nasiliły się w ostatnich tygodniach po tym, jak trzy samoloty dla American Airlines i jeden dla British Airways były widziane podczas krótkich lotów testowych, co jest najważniejszym wymogiem przed dostawą. Producentowi pozostało jeszcze do zrealizowania ponad 450 zamówień na Boeingi 787 Dreamliner. Największe zapotrzebowanie dotyczy Boeinga 787-9, w przypadku którego zaległości objęły 316 maszyn, a następnie 787-10 z 121 maszynami i 787-8 z 39 samolotami. Do największych klientów należą Etihad Airways (32), Lufthansa (32), Emirates (30), American Airlines (25) i Qatar Airways (23).

Czytaj też: Boeing chce się pozbyć ze swoich samolotów nazwy MAX

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button