LotniczyTransport

Boeing dostarczył 328 samolotów, ale to nadal mniej niż Airbus

We wrześniu Boeing dostarczył 51 samolotów i zaksięgował 90 nowych zamówień. Producent nadal przewiduje duży popyt na nowe samoloty. Uwzględniając dane z ostatniego miesiąca, Boeing dostarczył w tym roku około 328 samolotów. Mimo starań firmy Boeing w wyścigu wciąż prowadzi Airbus, który we wrześniu dostarczył 55 samolotów 31 klientom i wprowadził do portfela 13 nowych zamówień.

Boeing znów za Airbus

Mimo rosnącego zainteresowania samolotami Boeing, jego europejski rywal Airbus prowadzi w tym roku z dużą przewagą w nowych zamówieniach. Boeing dostarczył we wrześniu 51 samolotów i zaksięgował 90 nowych zamówień, co oznacza, że ​​producent po raz drugi przekroczył próg 50 samolotów od marca 2019 r. Stały wzrost jest również skokiem w porównaniu z dostawami Boeinga w sierpniu, które wzrosły do ​​35 samolotów po wznowieniu programu Boeing 787 Dreamliner. Dla porównania Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów 31 klientom i wprowadził do portfela 13 nowych zamówień. Według raportu z 30 września, Airbus dostarczył w tym roku 437 samolotów 66 klientom, czyli średnio blisko 49 miesięcznie.

Wśród 51 dostarczonych samolotów Boeinga 14 było samolotami szerokokadłubowymi, w tym siedem Boeingów 787 Dreamliner, co oznacza najwięcej samolotów w pojedynczym miesiącu, które Boeing dostarczył od ponad dwóch lat. Trzy z nich to Boeingi 787-8 dostarczone do American Airlines. Wraz z jednym samolotem otrzymanym w sierpniu, American Airlines otrzymały od Boeinga cztery Boeingi 787 i wszystkie są już w czynnej służbie.

Japońskie linie lotnicze All Nippon Airways (ANA) również otrzymały we wrześniu Boeinga 787-9 dzięki umowie z leasingodawcą Atlantis Aviation. Kanadyjski WestJet również przyjął kolejnego Boeinga 787-9. Z kolei dla British Airways i United Airlines producent dostarczył po jednym Boeingu 787-10.

Czytaj też: Airbus zwiększył przewagę nad Boeingiem dzięki Chinom

Nowe zamówienia samolotów

We wrześniu Boeing otrzymał nowe zamówienia na 96 samolotów, w tym 51 Boeingów 737 MAX, z czego WestJet zamówił 42 w wariancie MAX 10. Nienazwany leasingodawca samolotów zamówił kolejne pięć, a pozostałe cztery zamówienia pochodziły od niezidentyfikowanych klientów. Jeśli chodzi o samoloty szerokokadłubowe, Boeing otrzymał zamówienie od China Airlines na 16 Boeingów 787-9, a także zamówienie od nieznanych klientów na 12 Boeingów 777X i dwa Boeingi 777F.

Jednak miesiąc ten przyniósł także anulowanie zamówień, co sprawiło, że liczba zamówień netto we wrześniu wyniosła zaledwie 90 samolotów. Anulowano zamówienie na Boeinga 787-9 od niezidentyfikowanego klienta, a indyjski tani przewoźnik Akasa Air zrezygnował z pięciu Boeingów 737 MAX. Linia lotnicza nadal zamierza eksploatować samoloty w ramach umowy leasingu zwrotnego, ponieważ zamówienia zostały przekazane leasingodawcy.

W związku z tym, portfel zamówień komercyjnych Boeinga wynosi obecnie 4 354 samoloty. Większość z nich to wąskokadłubowe Boeingi 737, następnie 413 Boeingów 787, 314 Boeingów 777, 113 Boeingów 767 i trzy Boeingi 747. Mimo że Atlas Air otrzymał tydzień temu trzeciego Boeinga 747-8F, dostawa ta nie została uwzględniona w danych producenta za trzeci kwartał.

Czytaj też: MFW obniża prognozy wzrostu i ostrzega, że „najgorsze dopiero nadejdzie”

Airbus dostarczył już 55 samolotów, ale ma ponad 7000 zaległości

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button