LotniczyTransport

Niemiecki Condor otrzyma w leasingu 19 amerykańskich Airbusów

Niemiecki przewoźnik Condor podpisał długoterminową umowę najmu z amerykańskim leasingodawcą Air Lease Corporation (ALC) na 19 samolotów z rodziny Airbus A320. Umowa obejmuje płatowce Airbus A320neo i A321neo. Samoloty będą dostarczane niemieckiej linii lotniczej fabrycznie nowe od 2024 roku.

Condor podpisało umowę leasingu

Niemiecki Condor ma otrzymać od Air Lease Corporation (ALC) 17 samolotów Airbus A321neo i dwa A320neo. Dostawy rozpoczną się w 2024 roku i będą trwały przez cały czas do połowy 2027 roku. Według oświadczenia ALC, nowe samoloty będą stanowiły jego portfel zamówień. Z danych ch-aviation wynika, że ALC ma pięć A320neo i prawie 120 A321neo na zamówienie (bez wariantów LR i XLR).

Ta znacząca umowa leasingu na 19 samolotów nowej generacji Airbusa kontynuuje doskonałe relacje ALC z Condorem, jednym z naszych kluczowych klientów wśród niemieckich linii lotniczych. A321neo i A320neo mają fundamentalne znaczenie dla działalności floty przewoźnika i utrzymania wysoce konkurencyjnej pozycji linii na rynku europejskim – powiedział Steven Udvar-Házy, prezes wykonawczy Air Lease Corporation.

Miesiąc temu, podczas Farnborough Air Show, Condor zobowiązał się do zakupu 41 samolotów z rodziny A320. Nowe samoloty zastąpią dotychczasowe floty A320/A321 oraz Boeinga 757. To nie pierwszy raz, kiedy niemiecki przewoźnik robi interesy z Air Lease Corporation. Niemiecki przewoźnik użytkuje już trzy Airbusy A321 i dwa A320 w leasingu od ALC. Są to jednak starsze modele ceo-spec, podczas gdy najnowsza umowa dotyczy nowszych neosów.

Condor

Czytaj też: Airbus zwiększył przewagę nad Boeingiem dzięki Chinom

Niemiecki przewoźnik chce zmodernizować swoją flotę

Condor przechodzi obecnie ogromną modernizację floty i marki, a w trakcie tego procesu jest na drodze, aby w nadchodzących latach stać się linią lotniczą w całości opartą na Airbusie. Niemiecki przewoźnik wkrótce rozpocznie wprowadzanie do swojej floty samolotów Airbus A330neos, które zastąpią 27-letnie Boeingi 767. Przewoźnik zamówił już 16 egzemplarzy tego typu samolotu, a ich dostawa ma nastąpić do 2024 roku.

Z niecierpliwością czekamy na kontynuację naszej współpracy z ALC w przyszłości. Jesteśmy wdzięczni za tę współpracę, ponieważ wspiera ona Condora w osiąganiu kolejnych kamieni milowych. Po wymianie całej naszej floty długodystansowej oczywistym kolejnym krokiem jest dla nas modernizacja naszej floty krótko- i średniodystansowej. Konsekwentnie skupiamy się na nowoczesnej technologii, maksymalnej wydajności i najwyższym komforcie klienta, a w rezultacie będziemy mieli jedną z najbardziej ekologicznych flot w Europie – stwierdził Ralf Teckentrup, dyrektor generalny Condor.

Rzeczywiście, plan zakłada rozpoczęcie modernizacji floty krótkodystansowej zaraz po zakończeniu dostaw A330neo. Druga faza procesu odmładzania rozpocznie się w 2024 roku, gdy niemiecki przewoźnik przyjmie nowe A321neos i A320neos, które zastąpią Boeinga 757 i starsze maszyny z rodziny Airbus A320. Linia lotnicza planuje również wyposażyć nowy samolot w nowoczesne kabiny, chcąc w ten sposób stać się nowoczesną marką. Przewoźnik opublikował kilka renderingów, jak będą wyglądały kabiny klasy biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej w nadchodzących A330neo.

Condor
Condor
Condor

Czytaj też: Samolot zeroemisyjny – Airbus przedstawił trzy koncepcje

Turkish Airlines przejęły dwa Airbusy, które miały latać dla Rosji

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button