LotniczyTransport

Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów po czternastu miesiącach

Przewoźnik American Airlines przyjął pierwszą dostawę Dreamlinera od ponad roku. Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów aż po czternastu miesiącach. Każdy samolot przejdzie kontrolę amerykańskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów

American Airlines odebrał swój pierwszy od kwietnia 2021 roku samolot Boeing 787-8. Samolot, noszący amerykański numer rejestracyjny N880BJ został dostarczony z Charleston w Południowej Karolinie i wejdzie do służby komercyjnej w najbliższych tygodniach. Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów po ponad roku, a zaległości sięgają ponad stu samolotów. Producent ma około 120 ukończonych 787, które nie zostały jeszcze dostarczone z portfela zamówień 476 sztuk tego typu. Dyrektor finansowy Boeinga Brian West potwierdził w zeszłym miesiącu, że producent planuje zwiększyć dostawy do pięciu sztuk miesięcznie, z czego American Airlines spodziewa się otrzymać dziewięć maszyn do końca roku. Członek sojuszu Oneworld Alliance posiada obecnie 47 aktywnych samolotów Boeing 787 w swojej flocie, włączając w to dostawę, z dodatkowymi 42 zamówionymi.

Doceniamy pracę wykonaną przez Federalną Administrację Lotnictwa i Boeinga podczas procesu przeglądu – przekazały American Airlines.

Spekulacje, że producent wznowi dostawy, nasiliły się w ostatnich tygodniach po tym, jak trzy samoloty dla American Airlines i jeden dla British Airways były widziane podczas krótkich lotów testowych, co jest najważniejszym wymogiem przed dostawą. Wznowienie dostaw zostało potwierdzone na początku tego tygodnia, a American Airlines jako pierwsze odebrały jeden ze świeżo certyfikowanych samolotów.

Czytaj też: Linie Qatar Airways zamówiły 25 Boeingów 737 Max 10

Boeing wraca na właściwe tory

Samolotem odebranym przez American Airlines był 787-8 Dreamliner. Dwusilnikowy wariant szerokokadłubowy jest skonfigurowany do przewozu 234 pasażerów na odległość do 13 530 km. American Airlines ma obecnie w służbie 25 maszyn typu Boeing 787-8, wliczając w to najnowszą dostawę. Członek sojuszu Oneworld ma w swojej flocie również 22 sztuki Boeinga 787-9. Rozciągnięta wersja 787-8 może przewieźć 285 pasażerów na odległość 14 010 km i przewieźć więcej ładunku, co pozwala liniom lotniczym na ekspansję na trasach, które stały się możliwe dzięki 787-8. Boeing spodziewa się dodatkowych 42 dostaw samolotów z rodziny Boeing 787.

Rodzina 787 była najczęściej wykorzystywanym samolotem szerokokadłubowym podczas pandemii i jest jednym z najszybszych obecnie samolotów dwunawowych, osiągającym prędkość Mach 0,85. Pasażerowie tego samolotu korzystają z ulepszeń, w tym z największych okien spośród wszystkich dostępnych. Jednocześnie linie lotnicze mogą uzyskać większą pojemność ładunkową, a typ jest do 20% bardziej wydajny pod względem zużycia paliwa niż samoloty, które zastępują.

Producentowi pozostało jeszcze do zrealizowania ponad 450 zamówień na Boeingi 787 Dreamliner. Największe zapotrzebowanie dotyczy Boeinga 787-9, w przypadku którego zaległości objęły 316 maszyn, a następnie 787-10 z 121 maszynami i 787-8 z 39 samolotami. Do największych klientów należą Etihad Airways (32), Lufthansa (32), Emirates (30), American Airlines (25) i Qatar Airways (23). Rzecznik firmy oficjalnie potwierdził, że Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów:

Wznowiliśmy dostawy 787, po naszej dokładnej analizie inżynieryjnej, weryfikacji i działaniach związanych z przeróbkami, aby zapewnić, że wszystkie samoloty są zgodne z dokładnymi specyfikacjami Boeinga i wymogami prawnymi.

Czytaj też: Boeing chce się pozbyć ze swoich samolotów nazwy MAX

Amerykańskie linie lotnicze zrekrutowały prawie 5 000 pracowników

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button