LotniczyTransport

Izraelski przewoźnik El Al notuje zysk pierwszy raz od pandemii

Flagowy izraelski przewoźnik El Al po raz pierwszy od początku 2020 roku odnotował kwartalny zysk, po znacznym zwiększeniu skali działalności w tym roku. Linia lotnicza osiągnęła zysk netto w wysokości ponad 100 milionów dolarów w najnowszym kwartale, korzystając z ponownego otwarcia izraelskiego nieba.

Izraelski przewoźnik El Al notuje zysk

Po odnotowaniu kolejnych strat kwartalnych od czasu wybuchu pandemii COVID-19, izraelski przewoźnik El Al ogłosił pierwszy zysk netto w najnowszym kwartale. Zysk netto za kwartał wyniósł 100,5 mln dolarów, co jest dużą zmianą w stosunku do 80,7 mln dolarów strat w tym samym kwartale ubiegłego roku. Przewoźnik osiągnął 516 milionów dolarów przychodu za okres trzech miesięcy, co stanowi wzrost o 132% w stosunku do okresu kwiecień-czerwiec 2021 roku i o 12% więcej niż w 2019 roku. Przychody za pierwsze półrocze tego roku wyniosły 799 mln dolarów, co oznacza poprawę o 135% w stosunku do 340 mln dolarów za pierwsze półrocze 2021 roku. Straty El Al w 2020 i 2021 roku wyniosły prawie 1 miliard dolarów, a linia lotnicza utrzymywała się tylko dzięki pokaźnemu wsparciu rządu i serii cięć kosztów w czasie pandemii.

21 maja rząd Izraela pozwolił turystom, zaszczepionym lub nieszczepionym, odwiedzić kraj, dając El Al najdłuższy okres nieprzerwanych operacji od 2019 roku. Przewoźnik skorzystał również z rozwiązania sporu o wynagrodzenie pilotów, który dotknął około 13% wszystkich operacji w maju. Co ciekawe, izraelska linia lotnicza odnotowałaby niewielką stratę kwartalną, gdyby nie ulga podatkowa w wysokości 117 milionów dolarów przyznana po przeniesieniu swojej spółki zależnej, programu Frequent Flyer, do firmy ubezpieczeniowej Phoenix.

Czytaj też: Izrael otwiera granicę dla niezaszczepionych i znosi liczne restrykcje

Wyższe ceny biletów powodują wzrost przychodów

Jak podaje The Times of Israel, ceny biletów pasażerskich przewoźnika wzrosły w ciągu ostatnich kilku miesięcy o 28%. Dzięki temu przychód z biletów El Al osiągnął 327 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 227% w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku.

Owoce naszego 'planu restartu’ są dobrze odzwierciedlone w wynikach tego kwartału i pozwalają nam rozpocząć przejście od zarządzania naszymi wydatkami w kierunku zarządzania naszym wzrostem i rozwojem biznesu – powiedizała Dina Ben-Tal, dyrektor generalna El Al.

Popyt na loty był tak duży, że izraelski przewoźnik El Al nie był w stanie nadążyć za nim pod względem pojemności. Linia lotnicza rozważa teraz leasing większej ilości samolotów i może nabyć dodatkowe Dreamlinery, aby wzmocnić swoją flotę dwunastu 787-9 i trzech 787-8. Przewoźnik nie otrzymał jeszcze swojego ostatniego Dreamlinera od producenta samolotów. Mimo to przewoźnik zasugerował, że rozważy dodanie kolejnych Dreamlinerów w drugiej połowie 2022 roku. W umowie z Boeingiem przewoźnik miał opcje na zakup Boeinga 787-10 Dreamliner.

Czytaj też: Dług publiczny Izraela w stosunku do PKB spada, jednak ciągle jest powyżej poziomów sprzed pandemii

Izrael sprzedaje port w Hajfie. Kupi go operator wieloportowy z Indii

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button