![Izraelski przewoźnik El Al notuje zysk pierwszy raz od początku pandemii](https://obserwatorlogistyczny.pl/wp-content/uploads/2022/08/adi-sagi-TYCyce2fpoo-unsplash.jpg)
Flagowy izraelski przewoźnik El Al po raz pierwszy od początku 2020 roku odnotował kwartalny zysk, po znacznym zwiększeniu skali działalności w tym roku. Linia lotnicza osiągnęła zysk netto w wysokości ponad 100 milionów dolarów w najnowszym kwartale, korzystając z ponownego otwarcia izraelskiego nieba.
Izraelski przewoźnik El Al notuje zysk
Po odnotowaniu kolejnych strat kwartalnych od czasu wybuchu pandemii COVID-19, izraelski przewoźnik El Al ogłosił pierwszy zysk netto w najnowszym kwartale. Zysk netto za kwartał wyniósł 100,5 mln dolarów, co jest dużą zmianą w stosunku do 80,7 mln dolarów strat w tym samym kwartale ubiegłego roku. Przewoźnik osiągnął 516 milionów dolarów przychodu za okres trzech miesięcy, co stanowi wzrost o 132% w stosunku do okresu kwiecień-czerwiec 2021 roku i o 12% więcej niż w 2019 roku. Przychody za pierwsze półrocze tego roku wyniosły 799 mln dolarów, co oznacza poprawę o 135% w stosunku do 340 mln dolarów za pierwsze półrocze 2021 roku. Straty El Al w 2020 i 2021 roku wyniosły prawie 1 miliard dolarów, a linia lotnicza utrzymywała się tylko dzięki pokaźnemu wsparciu rządu i serii cięć kosztów w czasie pandemii.
21 maja rząd Izraela pozwolił turystom, zaszczepionym lub nieszczepionym, odwiedzić kraj, dając El Al najdłuższy okres nieprzerwanych operacji od 2019 roku. Przewoźnik skorzystał również z rozwiązania sporu o wynagrodzenie pilotów, który dotknął około 13% wszystkich operacji w maju. Co ciekawe, izraelska linia lotnicza odnotowałaby niewielką stratę kwartalną, gdyby nie ulga podatkowa w wysokości 117 milionów dolarów przyznana po przeniesieniu swojej spółki zależnej, programu Frequent Flyer, do firmy ubezpieczeniowej Phoenix.
Czytaj też: Izrael otwiera granicę dla niezaszczepionych i znosi liczne restrykcje
Wyższe ceny biletów powodują wzrost przychodów
Jak podaje The Times of Israel, ceny biletów pasażerskich przewoźnika wzrosły w ciągu ostatnich kilku miesięcy o 28%. Dzięki temu przychód z biletów El Al osiągnął 327 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 227% w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku.
Owoce naszego 'planu restartu’ są dobrze odzwierciedlone w wynikach tego kwartału i pozwalają nam rozpocząć przejście od zarządzania naszymi wydatkami w kierunku zarządzania naszym wzrostem i rozwojem biznesu – powiedizała Dina Ben-Tal, dyrektor generalna El Al.
Popyt na loty był tak duży, że izraelski przewoźnik El Al nie był w stanie nadążyć za nim pod względem pojemności. Linia lotnicza rozważa teraz leasing większej ilości samolotów i może nabyć dodatkowe Dreamlinery, aby wzmocnić swoją flotę dwunastu 787-9 i trzech 787-8. Przewoźnik nie otrzymał jeszcze swojego ostatniego Dreamlinera od producenta samolotów. Mimo to przewoźnik zasugerował, że rozważy dodanie kolejnych Dreamlinerów w drugiej połowie 2022 roku. W umowie z Boeingiem przewoźnik miał opcje na zakup Boeinga 787-10 Dreamliner.
Czytaj też: Dług publiczny Izraela w stosunku do PKB spada, jednak ciągle jest powyżej poziomów sprzed pandemii
Znajdziesz nas w Google NewsIzrael sprzedaje port w Hajfie. Kupi go operator wieloportowy z Indii
Jeden komentarz