Czeskie Koleje Państwowe po dwóch dniach eksploatacji wycofały nowe polskie pociągi z powodu usterek. Każdy z pociągów musi przejechać pięćdziesiąt tysięcy kilometrów w ramach testowej eksploatacji. Nasi południowi sąsiedzi zamówili łącznie aż 76 takich jednostek.
Czeskie Koleje wycofały polskie pociągi od PESY
Po dwóch dniach użytkowania, Czeskie Koleje Państwowe wycofały z ruchu nowe polskie pociągi RegioFox serii 847 od polskiego producenta PESA Bydgoszcz, z powodu występujących usterek. Jak informuje portal Zdopravy, operator wprowadził dwie nowe jednostki do testowej eksploatacji we wtorek. Kursowały one na trasach między Rakovníkiem a Berounem oraz między Berounem a praskim Smíchovem.
Jedna z jednostek została wyłączona z użytku ze względu na usterki w klimatyzacji, druga natomiast z powodu problemów z ciśnieniem chłodzenia silnika. Firma już pracuje nad usunięciem tych usterek, i być może będą mogły ruszyć ponownie – powiedział członek zarządu Czeskich Kolei Państwowych Jiří Ješeta, w rozmowie z serwisem Zdopravy.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Łącznie Czeskie Koleje zamówiły aż 76 jednostek RegioFox od bydgoskiej PESY, z czego jedna kosztuje około 1,7 mln zł. Przedstawiciel Czeskich Kolei Państwowych, Emanuel Vittek podawał wcześniej, że nowe jednostki stopniowo miały zastąpić pociągi 814 RegioNova. Zanim to jednak nastąpi, każdy z pociągów musi przejechać pięćdziesiąt tysięcy kilometrów w ramach testowej eksploatacji.
RegioFox od PESA Bydgoszcz
Po Pradze oraz regionach środkowych i południowych Czech, kolejne nowe jednostki mają zostać skierowane do regionów Pardubickiego, Kraju hradeckiego, Pilzna oraz na Wysoczyźnie. Na tych trasach zastąpią starsze pojazdy z serii 814, 842, 843 oraz ewentualnie zestawy z lokomotywą 754 oraz wagonami Bdt.
Czytaj też: Koleje Czeskie instalują Wi-Fi 5G. PKP Intercity może zazdrościć
Pociągi RegioFox będą napędzane silnikami Rolls-Royce, które oprócz tradycyjnego oleju napędowego mogą także działać na biopaliwo HVO. Zespoły są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiadają ogrzewanie, klimatyzację, Wi-Fi, toalety próżniowe z przewijakiem oraz nowoczesny system informacji audio-wizualnej z monitorami LCD. Wnętrze mieści także osiem rowerów, trzy wózki dziecięce oraz dwa wózki inwalidzkie.
Pociągi zostały także wyposażone w system liczenia pasażerów, który zapewni nam oraz pasażerom lepszy wgląd w obłożenie poszczególnych połączeń – powiedział w marcu wiceprezes ds. transportu osobowego Czeskich Kolei, Jiří Ješeta, podczas prezentacji nowych zespołów. Pociągi osiągają maksymalną prędkość 120 kilometrów na godzinę oraz wyposażone są w system zabezpieczeń ETCS i radiokomunikację GSM-R.
Znajdziesz nas w Google NewsKoleje Czeskie uruchomią aż 159 nowych pociągów regionalnych
Awaryjność Pesy jest legendarna, wystarczy poczytać o problemach z Acatusami, Bydgostią, Dartami, Gamma i Krakowiakami
Elfy 2 czyli jednostki 48We to również porażka. Wieczne usterki: drzwi, klimatyzacji, monitoringu, tablic informacyjnych, toalet i można tak wymieniać. Brak fachowości i umiejętności konstruowania pociągów. Gdyby tak samoloty robić to ci dzień minimum jeden by spadał na ziemię.