
Do końca 2023 roku niemal 90 proc. stacji, aktualnie operujących w Czechach pod szyldem Benzina, rozpocznie funkcjonowanie pod marką ORLEN. Jest to ostateczny etap wdrażania marki ORLEN u naszego południowego sąsiada.
Czeskie stacje paliw, zamiast pod szyldem Benzina, będą działać pod marką ORLEN
ORLEN w 2019 roku rozpoczął rebranding czeskich stacji paliw, funkcjonujących pod marką Benzina. Proces rebrandingu odbywa się zgodnie z rynkowymi uwarunkowaniami krajów, w których znajdują się stacje. W drugiej połowie bieżącego roku koncern planuje zmianę logotypów na około 300 stacjach. Tym samym jeszcze przed nadejściem 2024 roku 370 z 436 czeskich stacji paliw będzie działało pod wspólną marką ORLEN. Przy czym warto zauważyć, że żadna inna spółka poza polskim koncernem nie może się pochwalić posiadaniem większej liczby stacji paliw w Czechach.
Zobacz także: Grupa ORLEN utworzyła nową spółkę — ORLEN Projekt Česká republika
Ujednolicanie marki na rynkach zagranicznych obejmuje również sektory niezwiązane bezpośrednio ze sprzedażą paliw. Otóż od 2019 roku do sieci włączono blisko 100 nowych punktów ORLEN Stop.Cafe, które obecnie obejmują ponad 80 proc. całej czeskiej sieci. Stanowią one ważne uzupełnienie formatu pozapaliwowego, który funkcjonuje również w Polsce, na Litwie i Słowacji. Wraz z ekspansją czeskiej sieci Grupa ORLEN planuje dalej rozwijać ten segment działalności.
Pod znakiem ORLEN działają wszystkie stacje na Litwie i Węgrzech oraz niemal wszystkie na Słowacji. Z kolei tam, gdzie prowadzone są modernizacje i powstają nowe punkty, stosowana jest już marka ORLEN – tak dzieje się w Niemczech. Zgodnie z przyjętymi założeniami do 2030 roku wszystkie stacje ORLEN będą już działały pod wspólnym logo.
Zobacz także: ORLEN zrealizuje ekspansję w Austrii. Koncern przejmie ponad 200 stacji
ORLEN ujednolica markę na międzynarodowych rynkach
Jak podkreślił Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN, budowa koncernu multienergetycznego pozwala na dynamiczną ekspansję międzynarodową i prowadzenie transformacji energetycznej w całym regionie. Grupa ORLEN może realizować kolejne inwestycje dzięki skutecznemu wykorzystaniu synergii w ramach jednej spółki, która powstała po połączeniu z Grupą LOTOS i PGNiG. Już dzisiaj koncern dysponuje największą w Europie Środkowej siecią stacji paliw – po sfinalizowaniu zakupu stacji w Austrii, aż 44 proc. detalu będą stanowiły obiekty zagraniczne.
Ponadto Prezes Zarządu ORLEN wskazał, iż Grupa ORLEN konsekwentnie ujednolica markę na międzynarodowych rynkach, tak by ORLEN kojarzony był z szeroką ofertą najwyższej jakości usług. To nie tylko uwalnianie synergii marketingowych i operacyjnych, ale także przygotowanie do potencjalnej ekspansji w nowych obszarach. Czechy, gdzie spółka jest również liderem w zakresie rozwoju paliw alternatywnych, są doskonałym przykładem tego, w jaki sposób koncern chce pozycjonować markę ORLEN.
Znajdziesz nas w Google News