E-commerce

Inflacja pomaga Walmartowi? Sprzedaż internetowa mocno w górę!

Walmart odnotował 16% wzrost sprzedaży e-commerce w USA w III kwartale

Inflacja pomaga Walmartowi zdobywać nowych klientów. W III kwartale 2022 roku sprzedaż internetowa Walmart mocno wzrosła. Detalista spodziewa się, że globalny dochód operacyjny spadnie o 6,5% do 7,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Detalista wcześniej prognozował spadek o 9,0% do 11,0%.

Sprzedaż internetowa Walmart wzrosła 

Walmart odnotował 16% wzrost sprzedaży e-commerce w USA w III kwartale swojego roku fiskalnego 2023. Sprzedaż internetowa Walmart była procentowo prawie dwukrotnie wyższa niż 8,7% wzrost całkowitych (online i offline) przychodów firmy w trzecim kwartale. W trzecim kwartale, który zakończył się 31 października, sprzedaż internetowa wzrosła o 24% w porównaniu z dwoma poprzednimi latami.

Prezes Walmartu Doug McMillon podczas telekonferencji powiedział, że w skali globalnej sprzedaż e-commerce nadal rośnie. Globalny biznes reklamowy Walmart wzrósł o ponad 30%, na czele z 40% wzrostem w Walmart Connect w USA. Walmart Connect to platforma zaprojektowana, aby pomóc reklamodawcom dotrzeć do kupujących w Walmart online, w aplikacji i sklepach sprzedawcy.

Czytaj też: Alibaba utajniła wyniki sprzedaży za Dzień Singla. Jest tak źle?

Walmart celuje w klientów o wysokich dochodach

Prezes Walmartu, Doug McMillon powiedział, że inflacja pomogła Walmartowi zdobyć klientów, którzy chcą skorzystać z „wartości i asortymentu” firmy.

Klienci, którzy w przeszłości przychodzili do nas rzadziej, teraz robią u nas zakupy częściej, w tym klienci o wyższych dochodach. Mając to na uwadze, koncentrujemy się na pozyskiwaniu klientów, którzy robią u nas zakupy częściej niż wcześniej dodał McMillon.

McMillon powiedział, że Walmart skupił się na stworzeniu „mocnej prezentacji” w kategoriach świeżych artykułów spożywczych i odzieży, nazywając je priorytetami. Dodał, że Walmart ma nadzieję zatrzymać nowych kupujących poprzez „realizację odbioru i dostawy, aby stworzyć przyjemne doświadczenie, które pozwoli im zaoszczędzić czas”.

W notatce dla inwestorów Michael Lasser, analityk z UBS Securities LLC, powiedział, że Walmart miał dobry kwartał. Napisał, że wyniki za III kwartał stawiają Walmart w świetnej pozycji przed okresem świątecznym. Walmart poinformował również, że zwiększył swój udział w amerykańskim rynku spożywczym, ale nie podał konkretnych danych. Walmart podał, że 75% wzrostu udziału w rynku spożywczym pochodzi z gospodarstw domowych przekraczających 100 tys. dolarów rocznie.

Czytaj też: Co czwarty Polak nie może sobie pozwolić na tradycyjne, świąteczne wydatki

Amazon planuje masowe zwolnienia. Utrudnią logistykę i handel?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button