PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Koleje Czeskie uruchomią aż 159 nowych pociągów regionalnych

Całkowita pojemność nowych pociągów wynosi 26 tysięcy miejsc siedzących

Koleje Czeskie (ČD) mają zamiar wprowadzić do eksploatacji 159 nowych pociągów regionalnych do roku 2026. Są to zobowiązujące zamówienia, które przewoźnik złożył u producentów: Škoda (elektryczne) i Pesa (spalinowe). 

Koleje Czeskie otrzymają nowe pociągi

Jak informują Koleje Czeskie, całkowita pojemność nowych pociągów wynosi 26 tysięcy miejsc siedzących, a inwestycja wynosi około 20 miliardów koron (3,83 mld złotych).

Tegoroczna modernizacja naszej floty pojazdów nabiera tempa. Nowe dwu- i trójwagonowe jednostki elektryczne RegioPanter będą kursować na terenie Wysoczyzny, regionu miasta Ołomuniec i Morawsko-Śląskiego. Rozpocznie się także dostawa jednostek spalinowych RegioFox – powiedział dyrektor ČD Michal Krapinec.

Jak informuje portal Zdopravy, wszystkie jednostki będą przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami i będą klimatyzowane, wyposażone w gniazdka i Wi-Fi. W latach 2024 i 2025 będzie kontynuowany proces modernizacji floty pociągów elektrycznych w regionach Południowoczeskim, Środkowoczeskim, Hradec Králové, Morawsko-Śląskim i Zlinskim.

Pociągi spalinowe RegioFox będą wprowadzane do eksploatacji przez Koleje Czeskie od tego roku do roku 2026, stopniowo trafiając na linie w regionach Południowoczeskim, Pilzneńskim, Środkowoczeskim, Pardubickim, Hradec Králové i Wysoczyny.

Czytaj też: Koleje Czeskie instalują Wi-Fi 5G. PKP Intercity może zazdrościć

Nowe pociągi również spalinowe

Jeśli chodzi o konkretne trasy, pięć nowych dwuwagonowych pociągów RegioPanter zostanie przeznaczonych przede wszystkim dla regionu Południowoczeskiego na trasach z Czeskich Budziejowic do Horní Dvořiště i Lipna nad Vltavou. Ta sama liczba trójwagonowych RegioPanter będzie obsługiwać główną trasę regionu Zlinskiego, prowadzącą z Przerówa przez Otrokovice do Hodonina i Brzecław.

Jak informuje portal Zdopravy, Koleje Czeskie wprowadzą nowe jednostki trójwagonowe również na regionalne trasy z Pragi do Ústí nad Labem i Čáslavi. RegioPantery obsłużą również trasy z Hradca Králové do Chlumca nad Cidliną, Týniště nad Orlicí i Choceň, oraz wzmocnią flotę regionalnych pociągów na trasach w regionie Morawsko-Śląskim. Tam też trafią pierwsze cztery jednostki elektryczne z bateriami trakcyjnymi. To umożliwi uruchomienie bezpośrednich pociągów VeřoviceOstrawa w trakcji elektrycznej, mimo że część trasy jest niezelektryfikowana.

Stopniowo jednostki spalinowe RegioFox przejmą obsługę pociągów osobowych i ekspresowych na trasach z Beroun do Rakovníki i Pragi, na obszarze Písecko, z Havlíčkova Brodu do Igławy, Telcza, Slavonic, na północ do Chrudimia i Pardubic, oraz na niezelektryfikowanych trasach w regionie Královéhradeckim i na obszarze Pilzna.

Czytaj też: Najszczęśliwszym krajem świata jest Finlandia, a Polacy są mniej szczęśliwi od Czechów

Koleje Czeskie stawiają na Siemensy, ale kupią używane

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Jeden komentarz

  1. Wizerunkowo przykra sprawa. Mam nadzieję że PESA szybko się z tym upora. Wszak producentem silników jest Rolls Royce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button