
Koleje Czeskie (ČD) mają zamiar wprowadzić do eksploatacji 159 nowych pociągów regionalnych do roku 2026. Są to zobowiązujące zamówienia, które przewoźnik złożył u producentów: Škoda (elektryczne) i Pesa (spalinowe).
Koleje Czeskie otrzymają nowe pociągi
Jak informują Koleje Czeskie, całkowita pojemność nowych pociągów wynosi 26 tysięcy miejsc siedzących, a inwestycja wynosi około 20 miliardów koron (3,83 mld złotych).
Tegoroczna modernizacja naszej floty pojazdów nabiera tempa. Nowe dwu- i trójwagonowe jednostki elektryczne RegioPanter będą kursować na terenie Wysoczyzny, regionu miasta Ołomuniec i Morawsko-Śląskiego. Rozpocznie się także dostawa jednostek spalinowych RegioFox – powiedział dyrektor ČD Michal Krapinec.
Jak informuje portal Zdopravy, wszystkie jednostki będą przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami i będą klimatyzowane, wyposażone w gniazdka i Wi-Fi. W latach 2024 i 2025 będzie kontynuowany proces modernizacji floty pociągów elektrycznych w regionach Południowoczeskim, Środkowoczeskim, Hradec Králové, Morawsko-Śląskim i Zlinskim.
Pociągi spalinowe RegioFox będą wprowadzane do eksploatacji przez Koleje Czeskie od tego roku do roku 2026, stopniowo trafiając na linie w regionach Południowoczeskim, Pilzneńskim, Środkowoczeskim, Pardubickim, Hradec Králové i Wysoczyny.
Czytaj też: Koleje Czeskie instalują Wi-Fi 5G. PKP Intercity może zazdrościć
Nowe pociągi również spalinowe
Jeśli chodzi o konkretne trasy, pięć nowych dwuwagonowych pociągów RegioPanter zostanie przeznaczonych przede wszystkim dla regionu Południowoczeskiego na trasach z Czeskich Budziejowic do Horní Dvořiště i Lipna nad Vltavou. Ta sama liczba trójwagonowych RegioPanter będzie obsługiwać główną trasę regionu Zlinskiego, prowadzącą z Przerówa przez Otrokovice do Hodonina i Brzecław.
Jak informuje portal Zdopravy, Koleje Czeskie wprowadzą nowe jednostki trójwagonowe również na regionalne trasy z Pragi do Ústí nad Labem i Čáslavi. RegioPantery obsłużą również trasy z Hradca Králové do Chlumca nad Cidliną, Týniště nad Orlicí i Choceň, oraz wzmocnią flotę regionalnych pociągów na trasach w regionie Morawsko-Śląskim. Tam też trafią pierwsze cztery jednostki elektryczne z bateriami trakcyjnymi. To umożliwi uruchomienie bezpośrednich pociągów Veřovice – Ostrawa w trakcji elektrycznej, mimo że część trasy jest niezelektryfikowana.
Stopniowo jednostki spalinowe RegioFox przejmą obsługę pociągów osobowych i ekspresowych na trasach z Beroun do Rakovníki i Pragi, na obszarze Písecko, z Havlíčkova Brodu do Igławy, Telcza, Slavonic, na północ do Chrudimia i Pardubic, oraz na niezelektryfikowanych trasach w regionie Královéhradeckim i na obszarze Pilzna.
Czytaj też: Najszczęśliwszym krajem świata jest Finlandia, a Polacy są mniej szczęśliwi od Czechów
Znajdziesz nas w Google News
Wizerunkowo przykra sprawa. Mam nadzieję że PESA szybko się z tym upora. Wszak producentem silników jest Rolls Royce.