Marka odzieżowa rozbudowała magazyn pod Poznaniem. Wzrost znaczenia e-commerce

Arvato i Guess zwiększają możliwości w zakresie e-commerce. Po roku współpracy zdecydowano o powiększeniu przestrzeni magazynowej w Jasinie niedaleko Poznania. Na decyzję wpływ miał wzrost wolumenu w e-commerce w tej części Europy.
Arvato i Guess – zwiększony zakres współpracy na polskim rynku
Na terenie centrum dystrybucyjnego CLIP pod Poznaniem marka Guess postanowiła zwiększyć powierzchnię magazynową. Firma odzieżowa współpracuje z Arvato Supply Chain Solutions, w ramach umowy zwiększono magazyn z 20 000 mkw. do 32 000 mkw. Ma on sprostać wymaganiom e-commerce.
Marcello De Melgazzi, dyrektor logistyki europejskiej Guess przekazał, że rozbudowa była konieczna z uwagi na wzrost wolumenów wysyłkowych w tej części Europy.
Powierzchnię powiększono w trzy miesiące, zwiększając tym samym pojemność z 960 000 szt. do 1 600 000 szt. Poszerzono miejsce przechowywania odzieży leżącej i wiszącej oraz rozbudowano strefę zwrotów. Zwiększono również liczbę stołów i wdrożono system wspierający rozmieszczenie i konfekcjonowanie produktów. W efekcie pozwoliło to na zwiększenie przepustowości magazynu.
Zobacz także: Inflacja w styczniu 2023 roku zaskoczyła ekonomistów. Ceny wzrosły wolniej, niż oczekiwano
Zwiększenie możliwości w zakresie e-commerce na terenie Europy Północno-Wschodniej
W Jasinie niedaleko Poznania realizowane są usługi fulfillment, które obejmują magazynowanie, kompletowanie i pakowanie zamówień, obsługę zwrotów oraz usługi VAS. Jak przekazano w komunikacie prasowym, procesy logistyczne zarządzane są przez system WMS SAP Arvato, który został skonfigurowany, aby dostosować się do potrzeb marki GUESS.
W obiekcie zastosowano algorytm, który opiera się na „problemie komiwojażera”. To system wyznaczania najkrótszej trasy, co ułatwia m.in. rozmieszczenie i w efekcie optymalizuje czynności logistyczne.
Lidia Ratajczak-Kluck, prezes Zarządu Arvato Supply Chain Solutions w Polsce przekazała:
Dziękuję firmie GUESS za zaufanie. Rozpoczęliśmy współpracę w 2021 roku, a już teraz otwieramy nową część magazynu, powiększając go o ponad 50 proc. To wszystko dowodzi, iż rozwój kanału e-commerce, inwestycja w Polsce oraz wybór Arvato SCS to była właściwa decyzja.
Zobacz także: WEI ostrzega: więcej elektryków na drogach to wyższe ceny OC
Guess zwiększa swoją obecność w tej części Europy. Inwestycje mają umożliwić wzrost potencjału w e-commerce. To właśnie za sprawą zwiększonego zainteresowania ze strony m.in. polskich konsumentów postanowiono rozbudować powierzchnie, aby sprostać rosnącym wolumenom.
2 Komentarze