Europejczycy wydają krocie na zakupy online. Kto jest rekordzistą?
Europejczycy robią zakupy w sklepach internetowych średnio za 342 euro miesięcznie

Europejczycy robią zakupy online co tydzień lub częściej, wydając średnio ponad 340 euro miesięcznie. Kupujemy głównie ubrania, opłacamy rachunki lub zamawiamy jedzenie. ⅓ zakupów to zakupy transgraniczne. Również Polacy pod pewnym względem są rekordzistami.
Europejczycy chwalą sobie zakupy online
W nowym badaniu rynku e-commerce przeprowadzonym przez PayPal wzięło udział ponad 15 tys. konsumentów w wieku od 18 do 75 lat. Z raportu wynika, że Europejczycy regularnie robią zakupy online, a ponad ⅔ (ok. 65%) kupuje online co tydzień lub częściej. Przeciętny Europejczyk dokonuje zakupów w sklepach internetowych 3,7 razy w tygodniu. Najwięcej kupujących ma Holandia: prawie 80% robi zakupy co najmniej raz w tygodniu, robiąc ponad 4 zakupy tygodniowo. Za nimi plasują się Grecy – 76% kupuje co tydzień, dokonując średnio 4,8 zakupów.
Europejczycy robią zakupy w sklepach internetowych średnio za 342 euro miesięcznie. Szwecja i Wielka Brytania wydają miesięcznie najwięcej – średnio odpowiednio 486 i 420 euro. W przypadku zakupów online odzież i akcesoria są zdecydowanie najpopularniejszą kategorią w całej Europie, stanowiąc 60% zakupów. Na drugim miejscu plasuje się opłacanie rachunków przez Internet (54%), a następnie żywność i napoje (42%), artykuły spożywcze (38%) oraz zakupy związane ze zdrowiem i urodą (36%). Wielka Brytania wyróżnia się największą liczbą zakupów żywności i artykułów spożywczych, natomiast Polacy kupują znacznie więcej kosmetyków niż inne kraje europejskie.

Czytaj też: InPost rozpoczyna współpracę z Zalando
Co przyciąga Europejczyków do zakupów online?
W przypadku Europejczyków co trzeci zakup online jest dokonywany u międzynarodowego sprzedawcy. Liczba ta jest najwyższa w Irlandii (44%), Niemczech i Izraelu (po 38%). Irlandzcy detaliści również odnotowują najwyższy udział w międzynarodowych obrotach. Z kolei Francja robi najmniej zakupów poza swoim krajem: ⅕ zakupów ma charakter transgraniczny. Konsumenci, którzy robią zakupy za granicą, robią to ze względu na lepsze ceny (50%) lub dostęp do produktów niedostępnych w ich kraju (prawie 40%).
Raport przygląda się również barierom w dokonywaniu zakupów. Dla połowy Europejczyków kwestie bezpieczeństwa lub zaufania przy kasie uniemożliwiają składanie zamówień online. Kolejnym przeszkodą dla 40% konsumentów jest długa i zagmatwana kasa. Niemcy, Szwecja i Grecja przywiązują największą wagę do dostępnych opcji płatności, podczas gdy Francja i Izrael są bardziej zainteresowane bezpieczną kasą.
Czytaj też: Konkurencyjność w Unii Europejskiej jest niewystarczająca
Czarny Piątek to dobra okazja dla oszustów. Jak się zabezpieczyć?