E-commerce

Alibaba utajniła wyniki sprzedaży za Dzień Singla. Jest tak źle?

Tytuł imprezy, wymyślony przez Alibabę, nawiązuje do żartobliwego świętowania samotności

Chiński gigant handlu e-commerce Alibaba po raz pierwszy w historii nie opublikował pełnych danych dotyczących sprzedaży w ramach swojego corocznego wydarzenia o nazwie Dzień Singla. Wszystko za sprawą spowalniającej gospodarki, która stłumiła popyt.

Alibaba ukrywa wyniki sprzedaży za Dzień Singla

Zapoczątkowany w 2009 roku, Dzień Singla jest największym na świecie festiwalem zakupów, który pod względem sprzedaży przewyższa podobne wydarzenia w USA, takie jak Czarny Piątek i Cyberponiedziałek.

W sobotnim oświadczeniu Alibaba poinformowało, że wyniki sprzedaży za Dzień Singla były „zgodne z ubiegłorocznymi… pomimo wyzwań makro i wpływu związanego z Covid”. Grupa nie podała jednak żadnych szczegółów na ten temat. Gigant e-commerce dodał tylko, że w 2022 roku w wydarzeniu uczestniczyło około 290 tys. marek, a sprzedawcy oferowali różne poziomy rabatów już od końca października.

Czytaj też: DHL Parcel Polska poszerza flotę o nowe eSprintery

Spadające zainteresowanie konsumentów

Niegdyś popularne wydarzenie promowane przez żywiołowego założyciela Alibaby, Jacka Ma, w ostatnich latach jest bardziej wyciszone w związku z represjami Pekinu wobec platform internetowych i słabnącym zasięgiem mediów państwowych.

W kwietniu 2021 roku organy regulacyjne nałożyły na Alibabę grzywnę w wysokości 2,8 miliarda dolarów za praktyki antykonkurencyjne, a publiczna obecność założyciela Jacka Ma w ciągu ostatnich dwóch lat znacznie się zmniejszyła.

Jeśli chodzi o komunikację firm platformowych wokół festiwalu, nastąpiło odejście od świętowania nadmiernej konsumpcji i podkreślania wartości towarów brutto (GMV). Zmiana trwa już od kilku lat i jest związana ze wspólnym dobrobytem, ​​dążeniem do walki z monopolem – powiedział Jacob Cooke, dyrektor generalny firmy konsultingowej e-commerce WPIC Marketing + Technologies, odnosząc się do ciągłego dążenia prezydenta Xi Jinpinga do ograniczenia wpływu wielkich technologii.

Konsumenci również zaciskają pasa, ponieważ Pekin upiera się przy strategii Zero-Covid, która doprowadziła do powszechnych cięć płac i zakłócenia łańcuchów dostaw. Tytuł imprezy, wymyślony przez Alibabę, nawiązuje do żartobliwego świętowania samotności, zainspirowanego czterema jedynkami – „11/11” – które oznaczają datę 11 listopada. Alibaba ma przedstawić swoje wyniki sprzedaży zainteresowanym stronom w przyszłym tygodniu.

Czytaj też: Jest nas już 8 miliardów! „Kamień milowy w rozwoju ludzkości”

InPost rozpoczyna współpracę z Zalando

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button