DrogowyInfo z rynkuTransport

Lidl Italia testuje zeroemisyjne elektryczne ciężarówki Scania BEV

Pierwsza elektryczna ciężarówka trafiła do centrum logistycznego Lidl w Arcole w pobliżu Werony. Scania BEV (Battery-Electric Vehicle — pojazd elektryczny zasilany z baterii) ma zasięg 250 km na jednym ładowaniu. Jego zadaniem będzie zaopatrywanie supermarketów w północno-wschodnich Włoszech. To kolejna inwestycja spółki, która zamierza zwiększyć nacisk na inwestycje proekologiczne.

Lidl Italia inwestuje ciężarówki elektryczne Scania BEV. To nie pierwsza inwestycja tego typu w regionie

Inwestycja Lidl Italia była możliwa dzięki wieloletniej kooperacji pomiędzy włoską filią Scanii — Italscania oraz firmy transportowej LC3 Transpoti. Ciężarówka posiada chłodnię mogącą pomieścić 23 europalety, które są chłodzone ciekłym azotem.

Ten z kolei również jest dostarczani przez wcześniej wspomnianą spółkę LC3 Transpoti. Firma używa tej metody już od 2019, kiedy to zakupiła dwadzieścia naczep chłodniczych tego typu.

Jak wskazał Enrique Enrich, prezes i dyrektor generalny Italscania:

Scania wspiera Lidl Italia w tej bezprecedensowej transformacji nie tylko jako dostawca pojazdów, lecz także w kluczowych działaniach związanych z analizowaniem dynamiki operacyjnej, w projektowaniu infrastruktury ładowania, czy choćby oferując usługi naszej szerokiej sieci w całym regionie.

Scania BEV wyposażona jest w silnik elektrycznych, która posiada moc ciągłą 240 kW (313 KM), a jej moc szczytowa wynosi 295 kW (401 KM). Z kolei chłodnia umożliwia przygotowanie dwóch odrębnych stref transportów towarów o różnych temperaturach przechowywania.

Czytaj również: Volvo Trucks otrzymało rekordowe zamówienie na elektryczne ciężarówki

Lidl Italia inwestuje w rozwój zeroemisyjny

Lidl Italia ma obecnie dziesięć centrów logistycznych oraz ponad 680 sklepów. W tym celu zminimalizowanie śladu węglowego jest zgodne z polityką długofalową firmy opartą na zeroemisyjności. W tym celu spółka rozpoczęła inwestycję w pojazdy elektryczne, które będą wspomagały obecną flotę samochodów transportowych.

Obecnie spółka posiada pojazdy zasilane LNG i CNG, m.in. w samym kwietniu bieżącego roku spółka kupiła 35 ciągników Iveco S-Way LNG, a zaledwie rok wcześniej zakupiła ciężarówkę Iveco zasilaną biometanem.

Jak wskazał Luca Ros, dyrektor ds. logistyki Lidl Italia, inwestycje tego typu są bardzo istotne, ponieważ:

Naszym długoterminowym celem jest dekarbonizacja transportu, a wprowadzenie na rynek nowego pojazdu ciężarowego o napędzie elektrycznym jest ważnym krokiem naprzód w tym kierunku.

Potwierdza to Michele Ambrogi, prezes LC3 Trasporti Group:

Tylko w pierwszej połowie 2021 roku nasze zobowiązanie na rzecz zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska transportu towarowego zaowocowało milionami kilometrów pokonanymi przez pojazdy LC3 Trasporti, które korzystają z alternatywnych i odnawialnych źródeł energii, takich jak bio-CNG i bio-LNG, co znacznie zmniejsza emisje.

Kontynuujemy realizację naszego zobowiązania, wyruszając w kolejną, czystą podróż w przyszłość na pokładzie pierwszego w 100% elektrycznego pojazdu Scania. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy uczestniczyć w tym innowacyjnym projekcie wspólnie z liderem rynku, takim jak Lidl Italia.

Czytaj również: Mazowiecka Dolina Wodorowa coraz bliżej. Podpisano list intencyjny

Mimo wszystko największą barierą w popularyzacji ciężarówek elektrycznych, takich jak Scania BEV, są olbrzymie koszta budowy sieci ładowania. Ponadto wysokie ceny pojazdów z takim napędem wciąż odstraszają wielu inwestorów.

Niemniej jednak przyszłość rozwoju tej branży wydaje się bardzo pozytywna, ponieważ zwiększa się zarówno liczba stacji ładowania samochodów EV, jak irządy państw coraz śmielej patrzą na wsparcie tej gałęzi przemysłu. Wszystko przez odgórne założenia całkowitego odejścia od tradycyjnych napędów spalinowych, a tym samym zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisku.

Źródło: Scania

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button