PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport

Sieć Lidl rozpoczyna wysyłkę kontenerów drogą morską

Na początku tego roku sieć handlowa Lidl utworzyła własną firmę, zajmującą się spedycją kontenerową, Tailwind Shipping Lines. Tailwind wyczarterował trzy statki i kupił kolejny. Nowe kontenerowce niemieckiego giganta handlowego właśnie odbyły swoje dziewicze rejsy.

Lidl rozpoczął transport kontenerów

W kwietniu 2022 r. niemiecka sieć handlowa Lidl utworzyła własną, dedykowaną firmę zajmującą się spedycją kontenerową, aby rozwiązać problem opóźnień i wysokich stawek frachtowych pobieranych przez dużych przewoźników międzykontynentalnych. Nazywa się Tailwind Shipping Lines i w krótkim czasie nabyła cztery kontenerowce od 3800 do 5500 TEU, przeznaczone na trasy między Azją a Europą. W sierpniu pierwszy z tych statków, Wiking (o pojemności 4957 TEU) zakończył swój dziewiczy rejs w ramach serwisu China-Europe Panda, który ma rotację Taicang, Ningbo, Dachan Bay, Koper, Barcelona, Rotterdam. Przed powrotem do Chin kontenerowiec załadował puste kontenery w Antwerpii.

Oprócz Wikinga, w serwisie China-Europe Panda – który odbywa się z częstotliwością szesnastu dni – pracują cztery statki: Jadrana (siostrzany statek Wikinga), Talassa (5527 TEU) i Northern Volition. Talassa i Jadrana wypłynęły już z chińskich portów, a ten pierwszy wylądował w Koper. Od czasu podjęcia przez Lidl decyzji o bezpośredniej obsłudze kontenerów, stawki frachtowe między Chinami a Europą znacznie spadły, ale problemy z zatorami w portach nadal istnieją, pogłębione przez strajki w portach brytyjskich i niemieckich. Obecnie odnotowuje się czasy podróży sięgające stu dni. Z kolei statki Tailwind pokonują trasę z Chang Bay do Koper, czyli najbliższych portów na obu kontynentach, w szesnaście dni.

Czytaj też: Lidl Italia testuje zeroemisyjne elektryczne ciężarówki Scania BEV

Problemy z łańcuchem dostaw

Podczas globalnego kryzysu łańcucha dostaw, który miał miejsce w czasie pandemii, wiele znanych marek detalicznych, w tym Ikea, Walmart i Home Depot, zdecydowało się na wyczarterowanie własnych statków. W styczniu bieżącego roku chiński producent mebli Loctek Ergonomic poszedł o krok dalej, zamawiając w Huanghai Shipbuilding nowy statek typu boxship o pojemności 1 800 TEU, który ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Lidl należy do Schwarz Group, w której jest ponad 11 tysięcy sklepów w 32 krajach. W Polsce sieć handlowa ma już ponad 800 sklepów, a pod względem ich liczby plasuje się tylko za Biedronką z grupy Jeronimo Martins. W 2020 r. przychody polskiego oddziały wyniosły 5,235 mld euro. Z kolei Grupa wygenerowała w 2020 roku łączne przychody w wysokości 125,3 mld euro.

Czytaj też: Olbrzymia kara od UOKiK została nałożona na Biedronkę

DHL i Lidl uruchamiają Punkty Obsługi Paczek

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button