E-commerceInfo z rynkuMagazynyPrzemysł 4.0

Ocado po raz kolejny udowodniła, że robotyzacja, to przyszłość e-handlu

Ocado pozyskała hiszpańską sieć sklepów spożywczych Alcampo w zakresie zrobotyzowanych magazynów. Ostatnio firma zyskiwała na popularności za granicą w miarę rozwoju e-handlu spożywczego.

Jak informuje Bloomberg, nowy kontrakt z pewnością przyczyni się do wzrostu zysków w kolejnych latach. Wszystko dlatego, że podobne umowy wymagają inwestycji, a spółka podtrzymała prognozę całorocznych zysków. Akcje spółki wzrosły ostatnio aż o 4%. Obecnie głównym rynkiem Ocado jest Wielka Brytania.

Dotychczasowymi klientami marki są między innymi amerykański gigant Kroger CO oraz francuski Casino Guichard-Perrachon. Obecnie istnieje również szansa na to, że firma zdobędzie kontrakt z hiszpańskim Auchan, dzięki czemu rozwinie swoją działalność w jeszcze większy sposób.

Coraz więcej klientów jest zainteresowanych modernizacją swoich magazynów i automatyzacją funkcjonalności. W dłuższej perspektywie oznacza to większą samowystarczalność oraz przyspieszenie procesu produkcji i dostaw.

Co więcej, w najbliższym czasie oczekuje się, że większość pracowników będzie musiała przebyć dodatkowe szkolenia z wprowadzanych procesów. I choć Ocado nie wygenerowało jeszcze zysku na poziomie netto, to strata spółki przed opodatkowaniem zmniejszyła się z 40,6 mln funtów w zeszłym okresie, do 23,6 mln funtów obecnie.

Rozwój robotyzacji jest nieunikniony. Czy tego chcemy, czy nie

Jak przekonywał Clive Black, analityk Shore Capital:

Wszystko, co robi grupa, ma perspektywę generowania wartości w dłuższej perspektywie. Grupa powinna pozostać wdzięczna swoim głównym inwestorom, którzy, na ich korzyść, mają cierpliwość świętego.

Ocado, to brytyjski supermarket internetowy, który zajmuje się m.in. sprzedażą świeżej żywności. Siedziba firmy mieści się w brytyjskiej miejscowości Andover.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button