Info z rynku

PESA dostarczy trzy lokomotywy dla PCC Intermodal

PESA dostarczy lokomotywy dla PCC Intermodal. PCC Intermodal SA oraz PESA Bydgoszcz SA zawarły kontrakt na dostawę 3 nowych lokomotyw 111E – Gama.

Spółki zakontraktowały wspólnie 3 z 7 lokomotyw objętych Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2). Obie firmy – jak twierdzą – kładą ogromny nacisk na zrównoważony rozwój, wspierają inwestycje w ekologiczne, niskoemisyjne rozwiązania, promują jakość, a w swych działaniach są zorientowane na potrzeby klientów.

Lokomotywy PESA ruszą w trasy po regularnej siatce połączeń intermodalnych operatora pomiędzy portami Polskimi Gdańsk/Gdynia, a najważniejszymi regionami gospodarczymi kraju już latem przyszłego roku.

Umowa obejmuje produkcję i serwis gwarancyjny, certyfikowanych na Polskę lokomotyw elektrycznych PESA 111E Gama wraz z utrzymaniem do naprawy P4.

Jesteśmy zadowoleni, że przetarg na dostawę lokomotyw spotkał się z tak dużym zainteresowaniem i że to ostatecznie polski producent złożył najkorzystniejszą ofertę. Wierzymy, że doświadczenie i jakość produktów PESA pomoże nam jeszcze sprawniej i efektywniej rozwijać system przewozów intermodalnych w Polsce i przenosić coraz więcej ładunków z dróg na tory – komentuje Dariusz Stefański, CEO PCC Intermodal SA.

PKP IC planuje największy zakup lokomotyw w historii spółki

Jak z kolei zaznacza Adam Adamek, Wiceprezes PCC Intermodal SA, rozwijanie transportu intermodalnego bez taboru zapewniającego odpowiedni poziom dostępności jest jego zdaniem niemożliwe.

PCC Intermodal dostarczymy elektryczną lokomotywę z platformy GAMA dedykowaną do przewozów intermodalnych. Jestem przekonany, że doskonale wpisze się ona w potrzeby przewozowe naszego klienta” – powiedział Piotr Rościszewski, Kierownik Sprzedaży Rynku Lokomotyw i Wagonów PESA.

Z kolei Maciej Maciejewski, wiceprezes, Dyrektor Sprzedaży PESA podaje, że model 111E jest już powszechnie eksploatowany w Polsce. Dodatkowo poinformował, że wkrótce PESA wypuści na rynek dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. Zapowiedział również, że jesienią rozpoczną się testy pierwszej polskiej lokomotywy manewrowej z napędem wodorowym. Jej premiera ma odbyć się na wrześniowych Targach Trako.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button