Amazon kupuje ciężarówki gazowe Iveco S-Way. I to ponad tysiąc sztuk

Amazon dokonał dużej inwestycji, dzięki czemu poszerzy swoją zdolność logistyczną w całej Europie. Dzięki umowie z CNH Industrial uzyska aż 1064 ciężarówek Iveco S-Way z napędem gazowym. Amerykański gigant e-commerce odebrał w pierwszej partii 216 sztuk pojazdów. Pozostałe dostawy rozpoczną się już na początku 2022.
Do Amazon trafi 1064 ciężarówek Iveco S-Way z napędem gazowym
Ciężarówki Iveco S-way są napędzane najnowocześniejszymi silnikami FPT Industrial Cursor 13 Natural Gas i są wyposażone w 1052-litrowe zbiorniki CNG. Dzięki temu ich zasięg pomiędzy tankowaniami może wynieść nawet 620 km. Reszta pojazdów, które Amazon otrzyma w przyszłym roku, będzie posiadało Iveco Driver Pal. Jest to pokładowy, głosowy towarzysz kierowcy z funkcjami Amazon Alexa.
Zobacz również: Lidl Italia testuje zeroemisyjne elektryczne ciężarówki Scania BEV
Dzięki współpracy z Amazon Iveco podkreśla swoją walkę z globalnym ociepleniem oraz zwiększeniem zaangażowanie w dekarbonizację transportu do 2050 roku.
📢PRESS RELEASE – IVECO to supply 1,064 gas-powered S-WAY trucks to @Amazon to support European operations
Get the full story: https://t.co/nq2qV52F0S#DriveTheNewWAY #ThePowerOfGas pic.twitter.com/U5mhX71M1W
— IVECO UK (@IVECOUK) November 17, 2021
Zobacz również: Airbus ujawnił koncepcje samolotów zeroemisyjnych
Jak wskazał Gerrit Marx, dyrektor generalny Grupy Iveco:
Od 25 lat jesteśmy pionierem w dziedzinie technologii napędów gazowych. Firma opracowuje rozwiązania, które już teraz pozwalają operatorom na znaczne ograniczenie emisji. Współpraca z globalnymi liderami, takimi jak Amazon, jest świadectwem solidnych możliwości naszych innowacyjnych produktów. Jest także dowodem naszego niezłomnego zaangażowania w realizację celu branży, jakim jest dekarbonizacja transportu do 2050 roku.
Marx poinformował również, że:
Grupa Iveco nadal będzie liderem w dziedzinie silników spalinowych napędzanych paliwami odnawialnymi, które są jedynym realnym rozwiązaniem dostępnym już na skalę rynkową w celu ograniczenia emisji.
Zobacz również: DHL Express stawia na ciężarówki zasilane ciekłym gazem ziemnym LNG
Dyrektor generalny Grupy Iveco dodał również, że:
Nie zapominajmy, że ciężarówka CNG zasilana biometanem może ograniczyć emisję CO2 nawet o 95% z punktu widzenia pomiaru CO2 w systemie well-to-wheel. Dzięki temu skutecznie przyczynia się do procesu dekarbonizacji.
A jak się sprawuje ta ciężarówka? Aby poznać tę odpowiedź, to zapraszamy do obejrzenia recenzji na kanale 40tonowy Filip:
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze