Firma wprowadza nowy autonomiczny wózek widłowy! Podbije branżę?
Wózek jest zdolny do stereoskopowej detekcji przeszkód w 360 stopniach

Dostawca autonomicznych robotów mobilnych (AMR), ForwardX Robotics, zaprezentował nowy autonomiczny wózek widłowy Apex C1500-L. Maszyna wykorzystuje kombinację widzenia maszynowego oraz laserowych czujników jednoczesnej lokalizacji i mapowania (SLAM). Dzięki laserom i kamerom wózek jest zdolny do stereoskopowej detekcji przeszkód w 360 stopniach, co zdecydowanie zwiększy bezpieczeństwo pracy w magazynie.
ForwardX Robotics prezentuje autonomiczny wózek widłowy
ForwardX poinformował, że ich nowy autonomiczny wózek widłowy jest wyposażony w środki umożliwiające precyzyjne dokowanie i umieszczanie palet z dokładnością do 10 milimetrów. C1500-L potrafi również rozpoznać kąty, pod jakimi znajdują się palety, dokonując autonomicznego dostosowania w czasie rzeczywistym.
Czytaj też: Firma zaprezentowała nowy autonomiczny wózek paletowy. Jest wyposażony w AI!
C1500-L ForwardX jest także zdolny do potrójnego układania palet z maksymalną wysokością podnoszenia 3,5 metra. Czujniki w widłach umożliwiają zmianę wysokości podnoszenia i opuszczania, aby zapobiec uszkodzeniu ładunku podczas operacji układania.
Autonomia zwiększy bezpieczeństwo magazynu
Dzięki oprogramowaniu do zarządzania flotą robotów ForwardX f(x), C1500-L może być zintegrowany z AMR do konwojowania, holowania i podnoszenia. Apex C1500-L jest też wyposażony w certyfikowany radar laserowy CE, który może wykrywać statyczne lub dynamiczne przeszkody o wielkości od 85 milimetrów. ForwardX stwierdził, że wydajność bezpieczeństwa ich C1500-L przekracza europejski standard CE-MD, umożliwiając wykrywanie przeszkód zarówno na ziemi, jak i nad głową.
ForwardX twierdzi, że dzięki pięciu radarom laserowym, dwóm kamerom o szerokim kącie widzenia, czterem czujnikom umieszczania palet oraz trzem wieloliniowym czujnikom radarowym, Apex C1500-L jest zdolny do stereoskopowej detekcji przeszkód w 360 stopniach. Zdecydowanie zwiększy to bezpieczeństwo pracy w magazynie i poprawi jej efektywność.
Czytaj też: Japonii marzy się renesans na rynku czipów. Rząd wydaje miliardy na wsparcie producentów
ForwardX stwierdził, że C1500-L może obsługiwać palety Euro, palety GMA, klatki i regały magazynowe oraz nosidła krzyżowe. Apex C1500-L obsługuje przepływy robocze wchodzące i wychodzące, w tym układanie palet, odbiór, krzyżowe dokowanie, kompletowanie zamówień, tranzyt międzyliniowy oraz integrację z liniami magazynowania i liniami produkcyjnymi.