PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Szwajcarzy zamawiają kolejne Stadlery. Pojadą do Włoch

Zespoły trakcyjne są oznakowane przez Stadlera jako SMILE, natomiast SBB nazywa je Giruno

Szwajcarskie Federalne Koleje Żelazne zamówiły kolejne pociągi Giruno. Dodatkowe pięć zespołów trakcyjnych Stadler Giruno o prędkości 250 km/h wesprze planowane rozszerzenie usług transgranicznych do Włoch.

Szwajcarskie Koleje zamówiły kolejne pociągi Giruno

Szwajcarskie Koleje złożyły zamówienie na kolejne pociągi Giruno w ramach opcji do zamówienia o wartości 970 milionów franków szwajcarskich (4,44 mld zł). Początkowo przewoźnik zamówił 29 zespołów trakcyjnych, a zamówienie na nie złożył już w 2014 roku. Jak informuje portal Railway Gazette, pojazdy dostarczono do 2021 roku i obecnie są eksploatowane na trasach z Bazylei i Zurychu do Lugano, Mediolanu, Genui, Bolonii i Wenecji. Z kolei wartość nowego zamówienia na 5 pociągów przekracza 170 milionów franków szwajcarskich (778 mln zł).

SBB ma możliwość zamówienia łącznie 92 zespołów trakcyjnych. Zamówienie o wartości 250 milionów franków szwajcarskich (1,14 mld zł) na siedem z nich zostało złożone w 2022 roku i mają one zostać dostarczone w tym roku. Przewoźnik od 2026 roku wprowadzi je do użytku na trasach z Bazylei do Niemiec. Z kolei pięć zestawów z najnowszego zamówienia ma wyjechać z fabryki Stadlera w Bussnang do końca 2025 roku.

Jak informuje portal Railway Gazette, jedenastoczłonowe zespoły trakcyjne są oznakowane przez Stadlera jako SMILE, natomiast SBB nazywa je Giruno, co jest retoromańską nazwą dla myszołowa.

Szwajcarskie Koleje zamawiają kolejne pociągi Giruno
SBB

Czytaj też: Stadlery już w Bernie. Szwajcaria stawia na transport publiczny 

Nowoczesne pociągi trafią do Szwajcarii

Pociągi są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W pojeździe są miejsca dla osób na wózkach i specjalne toalety dla niepełnosprawnych oraz wejścia niskopodłogowe odpowiednie dla platform o wysokości 550 mm w Szwajcarii, Austrii i Włoszech oraz 760 mm w Niemczech. Maszyna ma 405 miejsc siedzących, Wi-Fi, gniazdka zasilające przy każdym siedzeniu, duże półki na bagaż oraz oświetlenie LED.

Szwajcarskie Koleje zamawiają kolejne pociągi Giruno
SBB

Czytaj też: Niemiecki przemysł leży! Produkcja spada trzeci kwartał z rzędu

Jak informuje portal Railway Gazette, zestawy mogą korzystać z zasilania o napięciu 15 kV i częstotliwości 16,7 Hz w Szwajcarii i Niemczech, a także z 3 kV prądu stałego oraz 25 kV i 50 Hz we Włoszech.

Szwajcaria przekazała Ukrainie swoje tramwaje. Trafią do Lwowa

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button