E-commercePrzemysł 4.0

Amazon znów stawia na AI! Sztuczna inteligencja opisze Ci produkt

W ostatnich miesiącach Amazon wprowadził kilka narzędzi opartych na sztucznej inteligencji

Amazon testuje narzędzie AI, które umożliwia klientom zadawanie pytań dotyczących konkretnego produktu. Ta funkcja może pozwolić klientom na uniknięcie konieczności przeglądania recenzji lub czytania całego opisu, aby znaleźć informacje o produkcie. Firma eksperymentuje również z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do podsumowywania recenzji i wspomagania sprzedawców.

Amazon po raz kolejny inwestuje w AI

Amazon wprowadza narzędzie AI, które odpowiada na pytania klientów dotyczące produktów. Jak potwierdził rzecznik prasowy firmy, ta kontynuuje eksperymenty z generatywną sztuczną inteligencją.

Czytaj też: Amazon wygrał przed Trybunałem! Nie musi zwracać pieniędzy!

Jak informuje CNBC, nowa funkcja w mobilnej aplikacji Amazona zachęca użytkowników do zadawania pytań dotyczących konkretnego produktu. Następnie udziela odpowiedzi w kilka sekund, głównie podsumowując informacje zebrane z recenzji produktu oraz samego opisu.

Nieustannie pracujemy nad wynalazkami, aby móc uczynić życie klientów lepszym i łatwiejszym. Obecnie testujemy nową funkcję opartą na generatywnej sztucznej inteligencji, która ma poprawić zakupy na Amazon, pomagając klientom uzyskiwać odpowiedzi na powszechne pytania dotyczące produktów – przekazała Maria Boschetti, rzecznik Amazona.

Sztuczna inteligencja przyszłością w handlu elektronicznym

W odróżnieniu od ChatGPT firmy OpenAI, nowa funkcja Amazona nie jest przystosowana do prowadzenia rozmowy, ale potrafi reagować na kreatywne pytania. Amazonowe AI może nawet napisać haiku na temat produktu. Potrafi również opisać przedmiot w stylu Yody z Gwiezdnych Wojen. Narzędzie zostało zaprojektowane tak, aby nie odbiegać od tematu i zwracać komunikat o błędzie, jeśli nie może odpowiedzieć na pytania. Narzędzie zostało po raz pierwszy zauważone przez firmę badawczą e-commerce Marketplace Pulse.

Jak informuje CNBC, w ostatnich miesiącach Amazon wprowadził kilka narzędzi opartych na sztucznej inteligencji na swojej stronie. W czerwcu ubiegłego roku firma rozpoczęła testowanie streszczeń recenzji produktów generowanych przez sztuczną inteligencję, a także wprowadziła funkcje sztucznej inteligencji dla sprzedawców zewnętrznych, pomagające im w redagowaniu opisów i generowaniu zdjęć do reklam.

Czytaj też: Gigant z Tajwanu opóźnia budowę fabryki czipów w USA. Chce zachęt od państwa

Ponadto gigant e-commerce uruchomił „Q”, chatbota opartego na sztucznej inteligencji, wspomagającego firmy w codziennych zadaniach, oraz Bedrock, usługę generatywnej sztucznej inteligencji dla klientów Amazon Web Services. Podczas ostatniego sprawozdania finansowego, CEO Andy Jassy powiedział, że firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję również do prognozowania stanu magazynu i wyznaczania najlepszych tras dla kierowców dostawczych.

Generatywna sztuczna inteligencja zmieni każde doświadczenie klienta, sprawiając, że będzie znacznie bardziej dostępna dla zwykłych programistów, a nawet użytkowników biznesowych. Myślę, że AI przyniesie wiele dobra całemu społeczeństwu – powiedział Jassy w zeszłym miesiącu w rozmowie z Jimem Cramerem z CNBC.

Sztuczna inteligencja wzmacnia sprzedaż. Witamy w przyszłości!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button