E-commerce

Holendrzy pokochali zakupy online. Robi je niemal 80% z nich!

Aż 12,1 miliona holenderskich konsumentów robi zakupy w sieci

Holendrzy coraz częściej robią zakupy online. W pierwszym kwartale tego roku niemal ośmiu na dziesięciu holenderskich konsumentów kupiło coś przez Internet. To wzrost w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku (74 procent).

Holendrzy wybierają zakupy online

Dane pochodzą z nowego badania przeprowadzonego przez Statystyki Holandii. Gdy po raz pierwszy mierzono udział klientów internetowych w 2012 roku, zakupów online dokonywało tylko 46 procent holenderskich konsumentów. Od tego czasu liczba klientów internetowych gwałtownie wzrosła. Jedyny spadek odnotowano w zeszłym roku, kiedy udział zmniejszył się o 3 punkty procentowe w porównaniu z 2021 rokiem.

Jak informuje portal Ecommerce News, aż 12,1 miliona holenderskich konsumentów w wieku powyżej 12 lat przyznało, że w okresie od stycznia do marca tego roku zrobiło zakupy online. Porównując grupy wiekowe, największy odsetek (93 procent) stanowią konsumenci w wieku od 25 do 35 lat. Na przeciwnym biegunie są Holendrzy powyżej 75 roku życia, z których tylko 36 procent robi zakupy online.

Holendrzy pokochali zakupy online. Robi je niemal 80%
CBS

Czytaj też: Holendrzy uruchamiają nowe centrum logistyczne we Francji

Usługi online zyskują popularność

Według badania konsumenci w Holandii byli bardziej skłonni do zakupów usług online. Odsetek osób kupujących przez Internet bilety do kina, na koncerty i inne wydarzenia kulturalne, wzrósł do 42 procent z 38 procent w ubiegłym roku. Konsumenci również częściej kupowali subskrypcje internetowe.

Jak informuje portal Ecommerce News, sprzedaż towarów online z kolei niewiele zmieniła się od ubiegłego roku. Konsumenci, podobnie jak w zeszłym roku, najczęściej kupowali w sieci odzież, odzież sportową, obuwie lub akcesoria (57 procent). Wielu konsumentów również kupowało posiłki online (40 procent).

Holendrzy pokochali zakupy online. Robi je niemal 80%
CBS

Czytaj też: Unia Europejska w najbliższych latach zmierzy się z poważnymi wyzwaniami gospodarczymi

Nie obyło się bez problemów

W tym roku 43 procent klientów online zgłosiło skargi dotyczące zakupów internetowych. Dwa lata temu problemy podczas zakupów online zgłaszało 56 procent osób. W zeszłym roku tego nie badano.

Konsumenci najczęściej skarżyli się na opóźnioną dostawę zamówionych produktów (33 procent). W 2021 roku było to zgłaszane przez 40 procent osób. Dodatkowo 20 procent skarżyło się na problemy techniczne podczas składania zamówienia lub dokonywania płatności. Dwa lata temu było to zgłaszane przez 19 procent osób.

Chiński gigant szturmem bierze rynek w Europie. Oby nie skończył jak Shopee

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button