E-commerce

Chiński gigant szturmem bierze rynek w Europie. Oby nie skończył jak Shopee

Po wejściu na rynek europejski, Temu szybko wspiął się na listy najczęściej pobieranych aplikacji

Temu, chiński gracz na rynku e-commerce, poszerzył swoją sieć dostaw w Europie dzięki partnerstwom w Niemczech, we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Wydaje się, że firma planuje już dalszą ekspansję.

Temu rozszerza sieć dostaw w Europie

Temu zadebiutował w Europie około siedmiu miesięcy temu, po wcześniejszym rozpoczęciu działalności w Stanach Zjednoczonych we wrześniu ubiegłego roku. Model biznesowy chińskiej firmy opiera się na dropshippingu, czyli bezpośrednim dostarczaniu produktów od producentów z Chin, co pozwala na obniżenie kosztów i eliminację nieefektywności związanych z tradycyjnymi łańcuchami dostaw detalicznych. Temu jest wspierany przez chińskiego giganta technologicznego i właściciela Pinduoduo, PDD Holdings, który otworzył biuro w Dublinie wiosną tego roku.

Czytaj też: Chiński gigant e-commerce PDD Holdings otwiera biuro w Dublinie

Jak informuje portal Ecommerce News, po wejściu na rynek europejski, Temu szybko wspiął się na listy najczęściej pobieranych aplikacji w różnych krajach, przyciągając użytkowników mobilnych dzięki znacznym zniżkom, promocjom „poleć znajomemu” i elementom gamifikacji, co utrzymuje ich uwagę dłużej niż w przypadku innych aplikacji zakupowych. Giganci e-commerce, tacy jak Amazon czy eBay, zanotowali spadek codziennych użytkowników mobilnych wraz z pojawieniem się chińskiego nowicjusza.

W międzyczasie Temu pracował nad udoskonaleniem propozycji logistycznej dla klientów w Europie. Nawiązał współpracę z firmą Mail Alliance w Niemczech, Poste Italiane we Włoszech oraz CTT na Półwyspie Iberyjskim.

Szeroka współpraca

Jak informuje portal Ecommerce News, strony zaangażowane nie precyzują, ile czasu dostawy można zaoszczędzić dzięki tej współpracy. Wiadomo jednak, że w Niemczech partnerstwo z Mail Alliance zapewni sieć 55 000 kurierów. Firma to największa sieć prywatnych dostawców usług pocztowych w Niemczech, znana ze zdolności do obsługi dużych wolumenów i szybkich czasów dostawy.

Czytaj też: Dyrektywa Omnibus, czyli koniec z fałszywymi internetowymi recenzjami i sztucznym zawyżaniem cen

We Włoszech Poste Italiane współpracuje z Temu w ramach inicjatyw takich jak szafki z kodem PIN oraz lokalne sklepy pełniące funkcję punktów odbioru i nadania. W partnerstwo wchodzą również strategie ekologiczne, takie jak ograniczanie emisji dwutlenku węgla i stosowanie ekologicznych opakowań.

Z kolei CTT, krajowa usługa pocztowa Portugalii działająca w Hiszpanii przez CTT Express, ma odegrać kluczową rolę we wspieraniu wzrostu Temu na rynku iberyjskim.

Nasza współpraca z silnymi partnerami regionalnymi pomoże nam sprostać i przewyższyć oczekiwania naszych klientów co do płynnego i efektywnego procesu realizacji zamówień – oświadcza Temu w odniesieniu do kroków logistycznych w Europie.

Jak informuje portal Ecommerce News, w 2024 roku firma planuje rozwinięcie swoich partnerstw logistycznych, aby dalej usprawniać procesy dostaw i zwrotów.

Amazon i eBay tracą klientów na rzecz chińskiej konkurencji

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button