Amazon i eBay tracą klientów na rzecz chińskiej konkurencji
Shein i Temu skupiają się na ekspansji na rynku europejskim
Amazon i eBay mają problem ze spadkiem liczby użytkowników aplikacji mobilnych w Wielkiej Brytanii. Według agencji badawczej GWS, od początku tego roku Amazon stracił milion dziennych klientów mobilnych, a eBay prawie dwa miliony. Tymczasem Shein i Temu zdobywają popularność na listach pobieranych aplikacji.
Amazon i eBay straciły razem miliony użytkowników
Według badań przeprowadzonych przez GWS Research na próbie 5200 Brytyjczyków, w styczniu tego roku Amazon przyciągnął 9,3 miliona dziennych klientów do swojej aplikacji mobilnej. Po sześciu miesiącach liczba ta spadła do 8,3 miliona. W przypadku eBay liczba użytkowników codziennie korzystających z aplikacji spadła z nieco poniżej sześciu milionów do 4,2 miliona. Jak informuje portal Ecommerce News, klienci Amazon i eBay zdają się jednak znaleźć schronienie w chińskich aplikacjach zakupowych Shein i Temu.
Czytaj też: Przesyłki z Chin stracą zwolnienie z ceł? Politycy wyjątkowo zgodni
Popularny sprzedawca fast fashion, Shein, odnotował podwojenie liczby użytkowników w ostatnich miesiącach – z jednego do dwóch milionów. Tymczasem Temu udało się przyciągnąć 3,5 miliona użytkowników dziennie już miesiąc po wprowadzeniu na rynek brytyjski. Co więcej, według danych GWS, nowa aplikacja potrafi najbardziej zaangażować użytkowników: średnio kupujący spędzają w niej aż 18 minut dziennie. Platforma recommerce, Vinted, zajmuje drugie miejsce w tej klasyfikacji, z 14 minutami uwagi. Na Amazonie, eBay i Shein, kupujący spędzają średnio 8 minut dziennie w aplikacji.
PDD Holdings chce poszerzyć działalność w Europie
Od zeszłego lata Shein skupia się na ekspansji na rynku europejskim. W maju tego roku chińska firma otworzyła swoją europejską siedzibę w Dublinie. W tym samym miesiącu Temu, należące do PDD Holdings z Chin, również otworzyło biuro w irlandzkiej stolicy. Według rzecznika PDD Holdings, biuro w Dublinie będzie służyło jako rejestracja prawna dla zagranicznej działalności handlowej firmy Temu, prowadzonej przez PDD. Również firmy takie jak Apple, Google i Meta wybrały Irlandię jako lokalizację swoich europejskich siedzib dzięki atrakcyjnemu systemowi podatkowemu.
Czytaj też: Czego nie można sprzedawać na Amazonie?
Dzięki rabatom, prezentom i rekomendacjom w formie gier, międzynarodowa marka e-commerce PDD – Temu – stała się ogromnie popularna już po swoim debiucie w USA we wrześniu zeszłego roku. Platforma zakupowa, stosująca „model produkcji następnej generacji”, szybko znalazła się na szczycie list najpopularniejszych aplikacji. Jak informuje portal Ecommerce News, w tym roku Temu rozszerzyło działalność na Kanadę, Australię i Nową Zelandię. Pod koniec kwietnia aplikacja stała się dostępna w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Holandii. Temu stosuje próg zamówienia w wysokości dziesięciu euro. Kupujący korzystają z darmowej wysyłki oraz możliwości darmowych zwrotów w ciągu 90 dni.
Znajdziesz nas w Google NewsChiński gigant e-commerce PDD Holdings otwiera biuro w Dublinie