PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

Małe firmy stawiają na handel online. I mają chrapkę na więcej

Prawie osiem na dziesięć małych firm obecnie korzysta z kanałów internetowych

Małe firmy myślą i działają wysoko, jeśli chodzi o handel online. Prawie osiem na dziesięć małych firm obecnie korzysta z kanałów internetowych, a dodatkowe 16% jest zainteresowanych ich wdrożeniem. Co więcej, mała firma generuje średnio połowę swojej sprzedaży za pośrednictwem kanałów internetowych.

Małe firmy pokochały na handel online

Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego wśród 540 firm przez PYMNTS Intelligence, małe firmy w większości posiada przynajmniej podstawową witrynę e-commerce, która pozwala na handel online i służy do zwiększania sprzedaży i poszerzania kontaktu z klientami.

W ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku sprzedaż internetowa osiągnęła 793,7 miliarda dolarów, co stanowi 15% ogólnej sprzedaży detalicznej. Dlatego prawie wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa (SMB) na Main Street w USA uważają handel internetowy za kluczowy dla zrównoważonego istnienia i opłacalności ich obecności na rynku – informuje PYMNTS.

Czytaj też: Holendrzy pokochali zakupy online. Robi je niemal 80% z nich!

Jak informuje portal Digital Commerce 360, prawie osiem na dziesięć małych firm obecnie korzysta z kanałów internetowych, a dodatkowe 16% jest zainteresowanych ich wdrożeniem. Co więcej, mała firma generuje średnio połowę swojej sprzedaży za pośrednictwem kanałów internetowych.

Małe przedsiębiorstwa detaliczne generują 54% swojej sprzedaży za pośrednictwem tych kanałów. Ogólnie rzecz biorąc, małe przedsiębiorstwa detaliczne głównie korzystają z witryn internetowych i mediów społecznościowych, aby wspierać swoje operacje handlu internetowego, przy czym przedsiębiorstwa detaliczne najbardziej polegają na tych kanałach internetowych – twierdzi PYMNTS.

Wzrost przychodów

Według badania, aż 57% małych firm, które głównie sprzedają online, spodziewa się wzrostu swoich przychodów w tym roku. Jak informuje portal Digital Commerce 360, 21% wskazuje problemy z bezpieczeństwem jako największe wyzwanie, z którym borykają się podobne firmy korzystające z kanałów sprzedaży online.

Czytaj też: Dyrektywa Omnibus, czyli koniec z fałszywymi internetowymi recenzjami i sztucznym zawyżaniem cen

Małe firmy, które w dużej mierze polegają na handlu internetowym, są bardziej optymistyczne co do swoich oczekiwań co do przychodów niż te, które głównie polegają na sprzedaży stacjonarnej. W miarę jak gospodarka zaczyna dawać oznaki spowolnienia, handel internetowy stanie się coraz bardziej istotnym narzędziem – informuje PYMNTS.

Chiński gigant szturmem bierze rynek w Europie. Oby nie skończył jak Shopee

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button