Black Friday z kolejnym rekordem! Kupujący wydali w sieci miliardy!
Najlepiej sprzedające się kategorie w Black Friday to elektronika oraz zabawki i gry
Jak wynika z danych Adobe Analytics, Black Friday wygenerował 9,8 miliarda dolarów sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych, co oznacza wzrost o 7,5% w porównaniu do roku poprzedniego. Zwiększenie wydatków odzwierciedla zainteresowanie konsumentów korzystaniem z oferowanych promocji oraz łatwiejsze porównywanie rabatów online.
Tegoroczny Black Friday już za nami
Jak wynika z raportu Adobe Analytics, e-handel w trakcie Black Friday wzrósł o 7,5% w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając rekordową wartość 9,8 miliarda dolarów w Stanach Zjednoczonych. To kolejny sygnał, że świadomi cenowo konsumenci poszukują najlepszych okazji i preferują zakupy online.
Obserwujemy, że w ciągu ostatniego roku pojawił się bardziej strategiczny konsument, który rzeczywiście stara się skorzystać z tych ważnych dni, aby maksymalnie skorzystać na zniżkach – powiedział Vivek Pandya, główny analityk w Adobe Digital Insights.
Jak informuje portal CNBC, skok wydatków w czasie Czarnego Piątku odzwierciedla postawę konsumenta, który jest bardziej skłonny do wydawania niż w ubiegłym roku, gdy ceny paliwa i żywności były bardzo wysokie. Pandya zauważył, że również impulsywne zakupy mogły odegrać rolę we wzroście sprzedaży w Black Friday, ponieważ 5,3 miliarda dolarów sprzedaży online pochodziło z zakupów mobilnych. Zaznaczył, że influencerzy i reklamy społecznościowe sprawiły, że konsumenci czują się bardziej komfortowo, wydając pieniądze za pośrednictwem swoich urządzeń mobilnych.
Czytaj też: Preferencje zakupowe młodych uległy zmianie. E-commerce jest częścią życia
Mimo to kupujący są wrażliwi na cenę, zarządzając ostrożnie swoimi budżetami, nadwyrężonymi z powodu rekordowej inflacji i stóp procentowych z zeszłego roku. Według badania przeprowadzonego przez Adobe, 79 milionów dolarów sprzedaży pochodziło od konsumentów, którzy wybrali elastyczną metodę płatności „Kup Teraz, Zapłać Później”, co oznacza wzrost o 47% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najlepiej sprzedające się kategorie w Black Friday, jak wynika z raportu Adobe, to elektronika, w tym smartwatche i telewizory, oraz zabawki i gry. Tymczasem narzędzia do naprawy domu odnotowały słabsze wyniki. Pandya stwierdził, że najpopularniejsze produkty bezpośrednio korelują z tymi, które miały najlepsze rabaty.
A co ze sprzedażą stacjonarną?
Adobe gromadzi swoje dane, analizując bilion wizyt na amerykańskich platformach handlowych, 18 kategorii produktów i 100 milionów unikalnych przedmiotów. Nie śledzi transakcji detalicznych w sklepach stacjonarnych. Analiza Mastercard z tegorocznej sprzedaży w Czarny Piątek wykazała, że sprzedaż w sklepach wzrosła nieco ponad 1% w porównaniu do sprzedaży online, która wzrosła o ponad 8% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Detaliści zdają sobie sprawę ze wzrostu liczby klientów poszukujących okazji i chcą zdobyć jak najwięcej z nich. Firmy takie jak Best Buy i Lowe’s ogłosiły wyższe poziomy obniżek. Inni sprzedawcy, jak Target i Ulta Beauty, wprowadzili krótkotrwałe promocje oferujące 24-godzinne zniżki na określone marki i produkty.
Czytaj też: Oszczędności Polaków są niczym nasze szanse na wygranie Euro – ujemne
Jak informuje portal CNBC, Black Friday utrzymał impet z poprzedniego dnia, kiedy w dniu Święta Dziękczynienia sprzedaż online wyniosła 5,6 miliarda dolarów, zgodnie z wcześniejszą analizą Adobe. Adobe oczekuje, że siła wydatków utrzymała się też przez weekend i do Cyber Monday, a największe okazje jeszcze przed nami. Raport przewiduje, że w ciągu soboty i niedzieli zakupy online powinny wynieść około 10 miliardów dolarów, a w Cyber Monday powinny osiągnąć rekordową kwotę 12 miliardów dolarów. Na oficjalne dane trzeba jednak jeszcze poczekać. Niemniej jednak wydatki prawdopodobnie zaczną słabnąć w sezonie świątecznym.
Oczekujemy, że wzrost osłabnie, ponieważ też zniżki osłabną, a w tym sezonie mocno wpływają na zachowanie kupujących – powiedział Pandya.
Zauważył, że zawsze są osoby kupujące prezenty na ostatnią chwilę, więc wydatki mogą kontynuować napływ nawet pod koniec grudnia. Ale prawdziwe wzrosty, jak stwierdził, „kończą się w listopadzie i tygodniu Święta Dziękczynienia”.
Znajdziesz nas w Google NewsCzarny Piątek to dobra okazja dla oszustów. Jak się zabezpieczyć?