Preferencje zakupowe młodych uległy zmianie. E-commerce jest częścią życia
Handel elektroniczny jest teraz czymś więcej niż tylko uzupełnieniem tradycyjnych zakupów
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro, w ciągu ostatniego miesiąca aż 84% osób między 18 a 24 rokiem życia dokonało zakupów online. Preferencje zakupowe młodych osób jasno wskazują na wybór e-commerce. Dodatkowo osoby młodsze, zwłaszcza w przedziale wiekowym 18-34 lat, wskazują na preferencję zakupów za pośrednictwem smartfonów, co stanowi aż 59% wszystkich zakupów online w tej grupie wiekowej.
Preferencje zakupowe młodych ludzi są dynamiczne
Raport „Preferencje zakupowe w Internecie”, przygotowany przez SW Research dla Allegro, wyraźnie wskazuje, że internetowe zakupy są obecnie głównym sposobem robienia zakupów przez młodych ludzi. Aż 84% osób w wieku od 18 do 24 lat dokonało zakupów przez internet w ciągu ostatniego miesiąca, a aż 39% z tej grupy wiekowej korzysta z tego rodzaju zakupów co najmniej raz w ciągu każdego miesiąca.
Handel elektroniczny jest teraz czymś więcej niż tylko uzupełnieniem tradycyjnych zakupów i stał się nieodzowną częścią codziennego życia młodych konsumentów. Analizując preferencje zakupowe osób w wieku od 18 do 34 lat, można zauważyć, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwracają oni szczególną uwagę na jakość (33%) i cenę produktów (32%). Cena produktu jest kluczowym czynnikiem dla 20,5% z tej grupy badanych, szczególnie w przypadku zakupów o wartości 300-750 zł (22,6%). Koszty dostawy oraz czas dostawy również odgrywają istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Najpopularniejszymi kategoriami produktów, wybieranymi w zakupach online, są moda (58%), uroda (34%) i elektronika (33%).
Czytaj też: E-commerce w Europie nadal rośnie, ale słabiej niż przed pandemią
Inne czynniki, które mogą mieć istotne znaczenie dla przewagi konkurencyjnej firm działających w branży e-commerce, to adaptacja platform zakupowych do potrzeb użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych oraz zapewnienie łatwo dostępnych i responsywnych interfejsów na platformach handlowych. Według raportu, młodzi konsumenci, szczególnie w wieku od 18 do 34 lat, preferują dokonywanie zakupów online przy użyciu smartfonów. Urządzenia mobilne stanowią środek przeprowadzania aż 59% wszystkich transakcji zakupowych w tej grupie wiekowej.
Młodzi poszukują korzystnych ofert
Należy podkreślić, że preferencje zakupowe młodych konsumentów są dynamiczne i ulegają przekształceniom. Aż 59% osób w przedziale wiekowym 18–24 lat dokonało zmian w swoich preferencjach zakupowych w ciągu ostatniego roku. Te zmiany obejmują zwłaszcza większą uwagę skierowaną na jakość produktów (39,5%) przez najmłodszych konsumentów, a także na cenę produktu (31%) przez tych trochę starszych (25-34 lata).
Najważniejszym źródłem informacji na temat promocji online dla osób w wieku 18–24 lat są platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook czy Instagram (64%). Natomiast 53% osób nieco starszych, w przedziale wiekowym 25–34 lat, bardziej upodobało sobie otrzymywanie informacji o promocjach poprzez gazetki online.
Czytaj też: Wszyscy żyjemy na państwowym garnuszku. I chcemy z niego więcej [Felieton Palutkiewicza]
Młodzi konsumenci w przedziale wiekowym 18–34 lat wykazują rozsądną postawę wobec swoich finansów, przejawiając troskę o oszczędzanie. Blisko połowa z nich (48%) stara się oszczędzać, poszukując korzystnych ofert i dokonując zakupów w większych ilościach. Co więcej, 57% z nich deklaruje, że obecnie kontroluje swoje wydatki bardziej starannie niż wcześniej.
W świetle danych z naszego raportu widać, że cena i wygoda mobilnych zakupów stają się kluczowymi elementami procesu zakupowego online dla młodych konsumentów. Mamy nadzieję, że rozwiązania takie jak Gwarancja najniższej ceny, które wspierają kupujących w znalezieniu najatrakcyjniejszych ofert w prosty sposób, oszczędzając im nie tylko pieniądze, ale i czas, to właśnie rozwiązania, które pozwalają budować przewagę konkurencyjną w internecie – podkreśla Ewa Finger, Business Product Manager w Allegro.
Amazon zwiększa zatrudnienie na święta. Planuje też podwyżki
2 Komentarze