Info z rynkuKolejowyTransport

Pesa Bydgoszcz dostarczy 62 pociągi dla Rumunii za 3 mld złotych!

To największy kontrakt w historii.

Czy polska firma Pesa Bydgoszcz może stać się potentatem w branży kolejowej w Europie? Wydaje się, że jest na dobrej drodze, zwłaszcza po swoim najnowszym sukcesie na rynku rumuńskim. Firma zdobyła kontrakt na dostawę 62 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Rumunii, wyceniony na około 3 miliardy złotych. To największa umowa w historii przedsiębiorstwa, która otwiera przed nim nowe perspektywy.

  • Pesa Bydgoszcz zdobywa kontrakt na dostawę 62 pociągów dla Rumunii.
  • Wartość kontraktu wynosi około 3 miliardy złotych.
  • Jest to największa umowa w historii firmy i otwiera jej drzwi do ekspansji na rynkach zagranicznych.

Największy kontrakt w historii Pesa Bydgoszcz

Pesa Bydgoszcz, jeden z głównych producentów pociągów w Polsce, osiąga historyczny sukces, podpisując umowę na dostawę 62 pociągów dla rumuńskiej agencji rządowej ARF. Wartość kontraktu to około 3 miliardy złotych, co stanowi największą sumę w historii firmy. Ten rekordowy kontrakt to nie tylko znaczące wydarzenie dla Pesy, ale również dla całej polskiej branży kolejowej. Uzyskanie tak dużej umowy na rynku rumuńskim jest dowodem rosnącej konkurencyjności i reputacji Pesy w Europie.

Czytaj również: Pesa dostarczy 132 nowoczesne tramwaje dla niebieskiej linii w Jerozolimie

W przetargu uczestniczyły różne firmy z całego świata, ale to właśnie Pesa zdołała wygrać, oferując najbardziej konkurencyjny pakiet. Rumuńska agencja ARF zaznaczyła, że oferta Pesy była nie tylko atrakcyjna cenowo, ale również technologicznie zaawansowana. Umowa obejmuje również 15-letni okres utrzymania pociągów, z możliwością przedłużenia na kolejne 15 lat. To wyjątkowa sytuacja, która potwierdza zaufanie klienta do jakości i niezawodności polskiego producenta.

Pesa Bydgoszcz: Długoterminowe plany i wpływ na rynek

Pesa Bydgoszcz, kierowana przez Krzysztofa Zdziarskiego, kontynuuje realizację strategii „Pesa 2030+”. Osiągnięcie sukcesu na rynku rumuńskim stanowi ważny element tej strategii. Jak zauważa prezes Zdziarski, jest to znaczący krok na drodze do dalszej ekspansji firmy. W związku z tym Pesa zamierza zwiększyć swoją obecność nie tylko w Rumunii, ale także w regionie Trójmorza, co może przyczynić się do zwiększenia jej znaczenia na rynkach między Morzem Bałtyckim, Czarnym i Adriatyckim.

Dodatkowo, ambicje Pesy wykraczają poza samą produkcję pociągów. Firma planuje również inwestycje w infrastrukturę w Rumunii. W szczególności przewiduje budowę trzech nowoczesnych centrów serwisowych. Te planowane inwestycje mają potencjał nie tylko do poprawy serwisowania pociągów, ale również do tworzenia nowych miejsc pracy, co z pewnością przyniesie korzyści lokalnej społeczności i gospodarce.

Wszystkie te działania są elementem szeroko zakrojonej strategii, mającej na celu umocnienie pozycji Pesy na globalnym rynku. Firma nie tylko kieruje się innowacjami w dziedzinie transportu szynowego, ale również angażuje się w rozwój społeczno-gospodarczy regionów, w których działa. Długoterminowe plany i konsekwentne działania w ramach strategii „Pesa 2030+” mają potencjał uczynić z Pesy jednego z liderów branży na arenie międzynarodowej.

Detale techniczne i funkcjonalne pociągów PESA dla Rumunii

Pociągi od PESA, przeznaczone dla Rumunii, to 3-członowe elektryczne zespoły trakcyjne. Budują je na osobnych wózkach, co ułatwia ich późniejszy serwis i konserwację. Te pociągi mogą osiągnąć prędkość do 160 km/h, co czyni je odpowiednimi zarówno na trasy regionalne, jak i międzyregionalne.

Znajduje się w nich 192 miejsca siedzące, podzielone na dwie klasy komfortu. Jeśli chodzi o zasilanie, będą one korzystać z sieci trakcyjnej AC 25kV, co jest standardem w Rumunii. Do tego, pociągi te mają zintegrowany rumuński system bezpieczeństwa PZB 90, co gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa na torach.

Co więcej, powyższe modele to rozwinięcie wcześniejszego typu Pesa 655-3, dostarczanego dla czeskiego przewoźnika RegioJet. Nowe wersje pociągów otrzymają oznaczenia 655-6 i 655-5.

Otwarte drzwi dla przyszłości Pesy

W kontekście działalności Pesy Bydgoszcz na rumuńskim rynku, której początki sięgają 2012 roku, najnowszy kontrakt jest kolejnym krokiem w realizacji długoterminowej strategii firmy „Pesa 2030+”. Firma planuje uczestniczyć w kolejnych przetargach, co może zwiększyć jej udział w rynku rumuńskim, w tym w sektorze tramwajowym.

Ten najnowszy kontrakt i związane z nim plany ekspansji są częścią szerszej strategii, mającej na celu umocnienie pozycji Pesy jako jednego z potencjalnych graczy na europejskim rynku kolejowym. Długoterminowe planowanie i inwestycje w innowacje mogą mieć również wpływ na inne sektory polskiej gospodarki, z uwagi na potencjalne efekty skali i synergii.

Czytaj również: Nowe dane GUS: Inflacja w Polsce spada, aż miło patrzeć

W związku z realizacją strategii „Pesa 2030+” Pesa Bydgoszcz zdaje się przygotowywać do przyszłych wyzwań, nie tylko zaspokajając bieżące potrzeby rynku, ale również starając się przewidzieć i dostosować do przyszłych trendów w sektorze kolejowym. Działa to na korzyść firmy, ale też może mieć pozytywny wpływ na ogólną konkurencyjność polskiej gospodarki na arenie międzynarodowej.

Czesi mają problem z polskimi RegioFox! Co zrobi PESA?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button