
Indyjski przewoźnik IndiGo odebrał swój pierwszy frachtowiec cargo, starając się dalej rozwijać swoją działalność w zakresie przewozów towarów. Frachtowiec A321 został przekształcony z pasażerskiego odrzutowca w pełną konfigurację frachtową i będzie wykorzystywany zarówno do lotów krajowych, jak i międzynarodowych.
IndiGo odebrały frachtowiec cargo
IndiGo wydzierżawiły frachtowiec cargo od funduszu obsługiwanego przez Castlelake Aviation Holdings (Ireland) Limited, część globalnej alternatywnej firmy inwestycyjnej z 17-letnim stażem inwestowania, finansowania i zarządzania aktywami lotniczymi. A321P2F to wąskokadłubowy frachtowiec oferujący 24 miejsca na kontenery i obsługujący ładowność do 27 ton.
Jesteśmy zadowoleni z otrzymania naszego pierwszego samolotu towarowego A321 we flocie 6E. Cargo zawsze przynosiło nam zyski, a szczególnie widać to było podczas pandemii. Biznes cargo przyniósł przychody, gdy regularne loty komercyjne były w martwym punkcie – powiedział Mahesh Malik, dyrektor ds. komercyjnego cargo w Indigo.
Malik zauważył, że partnerstwo z Airbusem w zakresie programu Freighter pomoże jeszcze bardziej wzmocnić biznes w segmencie cargo i zadziała jako silny motor wzrostu gospodarczego dla kraju.
Pozostajemy optymistami co do przyszłości indyjskiego lotnictwa i miejsca segmentu cargo w nim, a ekspansja w prawdziwą flotę frachtową jest świadectwem tego zaufania – dodał członek zarządu IndiGo.
Welcome to @IndiGo6E 's newest bird! An @Airbus A321-211 P2F. Will fly as VT-IKW. To new beginnings 🥂 #airbus #indigo #6e #a321 pic.twitter.com/nebtx03DZN
— Shrey Chopra (@captchops) September 28, 2022
Czytaj też: Indyjskie linie lotnicze znów na minusie. Przez COVID i drogie paliwo
Najwyższe przychody kwartalne IndiGo
Całkowite przychody IndiGo (w tym przychody z działalności operacyjnej i innych źródeł) za pierwszy kwartał w roku obrotowym 2023 wzrosły do 130,1 mld rupii (7,5 mld zł), w porównaniu z zaledwie 31,7 mld rupii (1,8 mld zł) w pierwszym kwartale roku obrotowego 2022. Z tego, przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o prawie 400% do 114,6 mld rupii (6,6 mld zł), podczas gdy przychody dodatkowe skoczyły o ponad 90% do 12,8 mld rupii (746,8 mln zł).
Nasze wyniki przychodów w tym kwartale były imponujące. Zanotowaliśmy najwyższy w historii przychód wygenerowany przez firmę, a tym samym osiągnęliśmy zyski na poziomie operacyjnym. Jednak presja kosztowa związana z paliwem i wymianą walut uniemożliwiła nam przełożenie tego silnego wyniku przychodowego na rentowność netto – powiedział Ronojoy Dutta, dyrektor generalny IndiGo.
Rzeczywiście, chociaż przychody biły rekordy, zyski linii lotniczych miały się zupełnie inaczej. Zysk netto indyjskich linii lotniczych za kwartał wyniósł przyzwoite 3,6 mld (209,3 mln zł), ale został przyćmiony przez straty walutowe wynoszące 14,2 mld rupii (827,6 mln zł).
#IndiGo receives its first #A321 freighter aircraft
The converted aircraft offers 24 container positions and supporting a payload of up to 27 tonnes@IndiGo6E Cargo is able to service markets between China, Gulf and the CIS countries@sameerdixit16 #IndigoCargo pic.twitter.com/Ev5Ybpn3zc
— ET NOW (@ETNOWlive) September 29, 2022
Czytaj też: Akcje Ryanair przeczą grawitacji – kryzys w branży, a wartość firmy rośnie
Indie planują nowe lotniska. Aż 80 w ciągu najbliższych 5 lat!