E-commerce

TikTok rusza z platformą e-commerce w USA, by sprzedawać rzeczy z Chin

Platforma ma problemy z nadzorem ze strony amerykańskich urzędników z powodu obaw dotyczących bezpieczeństwa danych

Jak informuje WSJ, TikTok planuje uruchomić platformę e-commerce w USA w celu sprzedaży towarów wyprodukowanych w Chinach.

TikTok uruchomi platformę e-commerce w USA

Według informacji podanych przez Wall Street Journal, TikTok planuje uruchomić platformę e-commerce w USA, za pomocą której będzie sprzedawać towary pochodzące z Chin na terenie Stanów Zjednoczonych. Jak informuje portal ET Retail, TikTok najwyraźniej chce powtórzyć amerykański sukces chińskich platform zakupowych, takich jak Shein i Temu, i będzie odpowiedzialna za przechowywanie i wysyłkę przedmiotów w imieniu producentów i handlowców w Chinach.

Czytaj też: Kurs Allegro blisko dna. Dlaczego tak się stało? 

Doniesienia na temat planów TikToka pojawiły się w momencie, gdy platforma ma problemy z nadzorem ze strony amerykańskich urzędników z powodu obaw dotyczących bezpieczeństwa danych. Firma walczy o uniknięcie zakazu działalności w kraju, po tym jak parlamentarzyści wprowadzili ustawę, która upoważnia administrację Bidena do wprowadzenia zakazu dla aplikacji, które stanowią ryzyko dla bezpieczeństwa. Jedną z takich aplikacji ma być właśnie chiński TikTok.

TikTok zainwestuje w e-commerce w Azji

TikTok mocno rozpycha się na rynku e-commerce. Szef wykonawczy Chew Shou Zi, oświadczył, że w ciągu najbliższych kilku lat TikTok zainwestuje „miliardy dolarów” w e-commerce, edukację i społeczność w Azji Południowo-Wschodniej. Mimo że dokładna kwota nie została ujawniona, wlicza się w nią inwestycję w wysokości 12,2 miliona dolarów, która ma wspierać ponad 120 000 małych i średnich przedsiębiorstw. Aplikacja teraz gromadzi 15 milionów małych przedsiębiorstw w Azji Południowo-Wschodniej.

Taniec i śpiew na TikToku wciąż mają swoje znaczenie i zachowują swój urok, ale obserwujemy, że dziedziny dosłownie rosną na naszej platformie na całym świecie – powiedział Chew, przytaczając jako przykłady edukację i działalność małych przedsiębiorstw.

Czytaj też: TikTok zainwestuje miliardy dolarów w e-commerce w Azji

Chew zauważył, że aplikacja teraz gromadzi 15 milionów małych przedsiębiorstw w Azji Południowo-Wschodniej. Część z 12,2 milionów dolarów inwestycji zostanie przeznaczona na wsparcie tych przedsiębiorstw, zwłaszcza tych z obszarów wiejskich. Jak informuje The Business Times, inicjatywy obejmują dotacje pieniężne, szkolenia z umiejętności cyfrowych, kredyty reklamowe oraz plany dotyczące ustanowienia łączności internetowej w dziewięciu wsiach na terenie Indonezji.

Czy TikTok Shop może zagrozić innym platformom e-commerce?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button