E-commerce
Gorące newsy

Indyjski startup e-commerce zastąpił 90% personelu… botem AI

Decyzja ta zapadła po tym, jak indyjski minister nazwał wszelkie obawy dotyczące zastępowania pracowników przez AI… "nonsensownymi"

Startup e-commerce Dukaan zwolnił 90% swoich pracowników na rzecz bota z AI. Firma tłumaczy to oszczędnościami i chęcią osiągnięcia większych zysków. Startup przekazał, że koszty obsługi klienta zmniejszyły się o 85 procent, a czas rozwiązywania problemów skrócił się z ponad dwóch godzin do trzech minut.

Startup e-commerce Dukaan zastąpił pracowników botem AI

Startup e-commerce Dukaan zastąpił 90 procent swojego zespołu obsługi klienta sztuczną inteligencją (AI) w postaci chatbota. Jak informuje portal ET Retail, założyciel i CEO Suumit Shah uzasadnił tę decyzję priorytetem osiągnięcia zyskowności i dodał, że koszty obsługi klienta zmniejszyły się o 85 procent, a czas rozwiązywania problemów skrócił się z ponad dwóch godzin do trzech minut.

Szczególnie trudno było nam zwolnić 90 procent naszego zespołu obsługi z powodu tego chatbota opartego na AI. Trudne? Tak. Konieczne? Absolutnie – napisał Shah na Twitterze.

Jak informuje portal ET Retail, kilku użytkowników Twittera skrytykowało tweeta, uznając go za nietaktowny. Shah szczegółowo wyjaśnił, że Lina, asystentka oparta na sztucznej inteligencji, zastępuje ogólnikowe i opóźnione odpowiedzi, a także ograniczoną dostępność zasobów i słabą komunikację. Gdy jeden z użytkowników Twittera zapytał o pomoc udzielaną zwolnionemu personelowi, Suumit Shah poprosił go, aby śledził jego wpis na LinkedIn, podkreślając, że była to trudna decyzja.

Spodziewałem się, że 'ktoś’ będzie obrażony w imieniu 'kogoś innego’, więc miałem już gotową odpowiedź: O pomoc pytajcie, gdy opublikuję post na LinkedIn, moi drodzy. Tutaj na Twitterze ludzie zwracają uwagę na 'zyskowność’, a nie na 'współczucie’ – tweetował Shah.

Czytaj też: SWISS wykorzysta sztuczną inteligencję do liczenia pasażerów

Decyzja ta zapadła po tym, jak indyjski minister stanu ds. elektroniki i technologii informacyjnych, Rajeev Chandrasekhar, nazwał wszelkie obawy dotyczące zastępowania pracowników przez AI… „nonsensownymi”.

AI a przyszłość e-commerce

Radial, spółka znana w dziedzinie realizacji zamówień e-commerce B2C, niedawno odsłoniła zasłonę tajemnicy swego nowoczesnego magazynu w Polsce. Zorganizowane spotkanie zatytułowane „Reshaping business with new technologies: automation, AI, chatbots” dało okazję do zapoznania się z zaawansowanymi technologiami wdrożonymi na miejscu. Głównym punktem programu było wystąpienie profesor Aleksandry Przegalińskiej, ekspertki AI oraz futurolog. Przewiduje ona dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji, której wdzięczni będziemy za zwiększoną produktywność i bezpieczeństwo w biznesie. Z jej perspektywy, jednym z kluczowych elementów, który zmieni oblicze branży, będzie coraz szersze zastosowanie sztucznej inteligencji i technologii automatyzacji. Profesor przewiduje, że rozwojowe tendencje w technologii będą prowadzić do powstawania nowych systemów, które będą przekształcać pracę w firmach, w których te technologie będą wdrażane.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja bankierem centralnym? Długo, długo nie!

Pierwszym krokiem będzie masowy proces przekwalifikowania pracowników, aby mogli skutecznie pracować z nowymi systemami. Ta transformacja obejmie różne aspekty biznesu. Firmy będą dążyć do wykorzystania takich technologii jak ChatGPT, aby zwiększyć bezpieczeństwo i efektywnie zarządzać wyzwaniami, które są specyficzne dla swojej organizacji. Profesor Przegalińska zauważa, że najważniejszym celem jest zwiększenie produktywności. Jako futurystka wierzy, że połączenie człowieka z maszyną jest nie tylko skuteczniejsze niż praca człowieka lub maszyny oddzielnie, ale także przynosi dodatkowe korzyści, jak lepsze rozwiązania problemów czy twórcza adaptacja. Sztuczna inteligencja, zdaniem Profesor Przegalińskiej, nie oznacza zagrożenia dla miejsc pracy. Wręcz przeciwnie, technologia ta zmieni rzeczywistość pracy, ale nie pozbawi ludzi zatrudnienia. W efekcie technologia ta stworzy nowe możliwości i przyczyni się do rozwoju nowych form zatrudnienia.

Girteka wykorzystuje sztuczną inteligencję do planowania tras

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button