Evergreen podpisał ogromny kontrakt o wartości 5 miliardów dolarów na 24 kontenerowce napędzane metanolem. Nowe jednostki mają zostać dostarczone między 2026 a 2027 rokiem.
Evergreen kupi kontenerowce napędzane metanolem
Tajwański lider w branży transportu kontenerowego, Evergreen Marine, podpisał zamówienie na dwadzieścia cztery kontenerowce napędzane metanolem, co stanowi monumentalny krok w kierunku dekarbonizacji floty przewoźnika. Umowę podzielono między giganta branży Samsung Heavy Industries (SHI) a stocznię Nihon Shipyard, będącą wspólnym przedsięwzięciem między Japan Marine United Corporation (JMU) a Imabari Shipbuilding, które zostało założone w 2021 roku.
Jak informuje portal Offshore Energy, na podstawie lukratywnej umowy SHI otrzymał zadanie budowy szesnastu kontenerowców z podwójnym napędem na metanol o pojemności 16 000 TEU każdy. Evergreen Marine zapłaci za każdy statek od 180 do 210 milionów dolarów. Pozostałe osiem jednostek zostanie zbudowanych przez stocznię Nihon Shipyard na tych samych warunkach. Ogólnie rzecz biorąc, Evergreen spodziewa się wydać na nowe statki do 5,04 miliarda dolarów.
Czytaj też: Ursula von der Leyen ochrzci pierwszy kontenerowiec na metanol
Tak duże zamówienie wskazuje na rosnące zaufanie branży wobec metanolu, jako przyszłościowego paliwa dla branży żeglugowej. Jak informuje portal Offshore Energy, zamówienia na statki z silnikami zasilanymi metanolem przekroczyły w sektorze liczbę 100 jednostek. Ponadto, potrzeba odnowienia floty i inwestycji w czystsze paliwa pokrywa się z nową strategią dekarbonizacji żeglugi, przyjętą przez IMO, której celem jest osiągnięcie neutralności węglowej „do lub około 2050 roku”.
Emisje z transportu morskiego
Według danych Międzynarodowej Organizacji Morskiej, transport morski stanowi około 2,2% światowej emisji gazów cieplarnianych, z czego większość to emisje dwutlenku węgla. Jednak wraz z rosnącą globalizacją i handlem, prognozuje się, że ta liczba będzie rosnąć.
Jednym z powodów takiej dużej emisji w branży transportowej morskiej jest stosowanie paliw o wysokiej zawartości siarki. Jednak branża promuje stosowanie paliw alternatywnych, takich jak LNG (skroplony gaz ziemny) i biopaliwa, które są mniej szkodliwe dla środowiska i mogą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. W ostatnich latach wprowadzono wiele innowacji i technologii oczyszczających spaliny, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i innych zanieczyszczeń.
Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%
Ponadto, w 2018 roku Międzynarodowa Organizacja Morska wprowadziła przepisy, które ograniczają zawartość siarki w paliwie stosowanym w transporcie morskim. Od stycznia 2020 roku przepisy te obowiązują na całym świecie, co spowodowało spadek emisji siarki. Mimo tych kroków, nadal istnieje wiele wyzwań związanych z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla w branży morskiej.
Znajdziesz nas w Google News