
Maersk wybrał Ursulę von der Leyen jako matkę chrzestną dla pierwszego na świecie kontenerowca zasilanego metanolem. Maersk twierdzi, że Ursula von der Leyen jest idealną kandydatką, ponieważ kontenerowiec na metanol odzwierciedla wizję Komisji Europejskiej na temat bezemisyjnej żeglugi.
Ursula von der Leyen nazwie kontenerowiec na metanol
Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, formalnie nada nazwę statkowi podczas ceremonii w Kopenhadze 14 września, gdzie kontenerowiec na metanol przypłynie w swoją inauguracyjną podróż, a następnie uda się na swoją regularną trasę na Morzu Bałtyckim. Jak informuje portal Offshore Energy, duński statek o długości 172 metrów, oznaczony flagą Danii, stanowi ważny kamień milowy w planach Maersk dotyczących osiągnięcia neutralności emisji do roku 2040 we wszystkich obszarach działalności.
Kilka lat temu ten ikoniczny statek był tylko pomysłem. Teraz stał się rzeczywistością, i zaszczytem jest, że Ursula von der Leyen zgodziła się zostać jego matką chrzestną. Komisja Europejska, a zwłaszcza jej przewodnicząca, odegrały istotną rolę w kierowaniu kontynentem europejskim w stronę ambitnej, zielonej przyszłości. Nasz nowy statek stanowi konkretny przykład zmian, które są wspierane przez politykę UE. To naprawdę jest ucieleśnienie Zielonego Ładu w praktyce – mówi Vincent Clerc, dyrektor generalny A.P. Moller – Maersk.
Czytaj też: Maersk zwodował pierwszy kontenerowiec zasilany metanolem
Dekarbonizacja branży
Kontenerowiec o pojemności 2 100 TEU pozostanie przez około tydzień w obszarze Toldboden w porcie w Kopenhadze i będzie głównym punktem wielu wydarzeń i aktywności związanych z wysiłkami branży żeglugowej na rzecz dekarbonizacji. Jak informuje portal Offshore Energy, statek typu feeder został zwodowany 4 kwietnia w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej i obecnie przechodzi ostatnie prace wykończeniowe przed dostarczeniem tego lata.
Maersk dodał, że statek zapewni realne doświadczenie operacyjne dla marynarzy firmy obsługujących nowe silniki i korzystających z ekologicznego metanolu jako paliwa, ponieważ firma przygotowuje się do otrzymania floty nowych dużych statków oceanicznych napędzanych silnikami na metanol od 2024 roku. Firma planuje wprowadzić do floty 18 dużych statków oceanicznych o pojemności 16 000-17 200 TEU, które mają zostać dostarczone w latach 2024 i 2025.
Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%
Znajdziesz nas w Google News