MorskiTransport
Gorące newsy

Maersk zwodował pierwszy kontenerowiec zasilany metanolem

Statek ten jest pierwszym we flocie przewoźnika, działającym w sposób neutralny dla klimatu

Maersk wprowadził do użytku swój pierwszy kontenerowiec zasilany metanolem. To ważny krok przewoźnika ku neutralności węglowej. Koreańska stocznia zwodowała statek dostawczy na początku kwietnia.

Maersk powitał pierwszy kontenerowiec zasilany metanolem

Przewoźnik Maersk zwodował w stoczni Hyundai Mipo Dockyard swój pierwszy kontenerowiec zasilany metanolem. Jak informuje portal Offshore Energy, statek ten jest pierwszym we flocie przewoźnika, działającym w sposób neutralny dla klimatu. Nowy kontenerowiec dołączy do floty przewoźnika latem tego roku.

Inauguracja tych mega struktur wymaga precyzji i dbałości, rozległego rozwoju produktu i projektowania ze strony wielu kluczowych dostawców, a wszystko to wspierane jest przez nasze zespoły ds. zakupów i technologii floty – wskazuje Henrik Ekmann, szef działu nowych budów i modernizacji w Maersk.

Statek jest kluczowy dla strategii dekarbonizacji Maersk, a firma dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2040 roku. Statek o pojemności około 2000 TEU został zamówiony już w 2021 roku. Chociaż teoretycznie będzie w stanie działać również na standardowym paliwie VLSFO, według zapowiedzi będzie działał na neutralnym dla klimatu e-metanolu lub zrównoważonym bio-metanolu od pierwszego dnia eksploatacji.

Obie główne i pomocnicze jednostki napędowe statku mogą działać na zielonym metanolu. Rozwiązanie napędu metanolowego dla statku opracowane zostało przez MAN Energy Solutions oraz Hyundai Engine and Machinery we współpracy z Hyundai Mipo i Maersk. Główny silnik został dostarczony przez Hyundai Engine and Machinery, a pomocniczy silnik przez Himsen.

Czytaj też: Maersk rozbudowuje sieć GSC w Ameryce dla lepszego wsparcia klientów

Maersk inwestuje w zielone paliwo

Statek zostanie sklasyfikowany przez Amerykańskie Biuro Okrętowe. Przewoźnik wcześniej ogłosił, że statek dostawczy będzie miał długość 172 metrów i będzie pływał w sieci Sealand Europe, spółki zależnej Maerska, na trasie między północną Europą a Zatoką Botnicką.

Ponadto przewoźnik podjął współpracę z REintegrate, spółką zależną duńskiej firmy energetycznej European Energy, w celu produkcji zielonego paliwa dla swojego pierwszego kontenerowca zasilanego metanolem. Jak informuje portal Offshore Energy, sirma zajmująca się energią odnawialną buduje instalację, której celem jest produkcja około 10 000 ton e-metanolu dla statku. Statek dostawczy zostanie następnie zastąpiony przez 18 dużych jednostek o pojemności 16 000-17 200 TEU, które mają być dostarczone w 2024 i 2025 roku.

Czytaj też: Eksport Chin rośnie. Czy to oznacza powrót Azjatyckiego Smoka?

HMM zmniejszyło swoje emisje dwutlenku węgla o połowę!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button