MorskiTransport

200 statków w singapurskim porcie zatankowanych skażonym paliwem

Około 200 statków w porcie w Singapurze zostało zaopatrzonych w skażone paliwo. Według Urzędu Morskiego i Portu Singapuru (MPA) około 80 statków zgłosiło różne problemy z pompami paliwowymi i silnikami.

Statki dostały skażone paliwo

Jak poinformowano, 14 marca 2022 r. MPA zostało powiadomione, że w porcie w Singapurze kilka statków zostało zaopatrzonych w olej napędowy o wysokiej zawartości siarki (HSFO) i zawierające wysoki poziom stężenia chlorowanych związków organicznych (COC). MPA natychmiast skontaktowało się z odpowiednimi dostawcami paliwa dla statków, aby podjąć niezbędne kroki w celu zaprzestania dostarczania zanieczyszczonego paliwa, a także poinformować wszystkie statki, które otrzymały skażone paliwo, aby zachowały ostrożność podczas jego użytkowania. Wstępne dochodzenie przeprowadzone przez MPA wykazało, że mieszanka paliw, której dotyczy problem, została dostarczona przez Glencore Singapore, a problem dotyczy nie „kilku”, a około 200 statków. 80 z nich zgłosiło różne problemy z pompami paliwowymi i silnikami.

Glencore poinformowało MPA, że po otrzymaniu informacji o zanieczyszczeniu swojego paliwa, przystąpiło do testowania paliw dostarczonych przez swoje źródła, wykorzystywanych w mieszance, i odkryło, że jedno z nich, pochodzące z zagranicy, zawierało około 15 000 ppm COC. W momencie przeprowadzania testów Glencore sprzedała już część zanieczyszczonego paliwa firmie PetroChina International, która z kolei dostarczyła je na statki w porcie w Singapurze.

MPA przeprowadziło badania próbek paliwa dla niektórych statków, których dotyczy problem, i stwierdziło podwyższony poziom COC w ich próbkach. Według MPA jest to pierwszy przypadek skażenia paliwa z powodu wysokiego stężenia COC odnotowany w Singapurze w ciągu ostatnich dwóch dekad. Jednak w ostatnich latach miało miejsce kilka innych przypadków skażenia paliwa okrętowego.

Czytaj też: Rosyjskie statki nie mogą tankować w portach na Morzu Śródziemnym

Potrzebne będą dodatkowe kontrole?

Jak wyjaśniono, paliwo bunkrowe dostarczane w porcie Singapur musi spełniać międzynarodowe normy dotyczące produktów ropopochodnych – International Organization for Standardization 8217. Skażone paliwo zakupione przez Glencore było zgodne z normą ISO 8217. Glencore przeprowadziła także dodatkowe badania paliwa w oparciu o normę Amerykańskiego Towarzystwa Badań i Materiałów (ASTM) D7845. Zarówno norma ISO 8217, jak i ASTM D7845 nie obejmują badań na obecność COC.

MPA poinformowało, że prowadzi obecnie rozmowy z przedstawicielami branży na temat wdrożenia dodatkowych kontroli jakości paliwa, które pozwoliłyby na wykrycie niedopuszczalnych substancji chemicznych. MPA zamierza również złożyć dokument na temat zanieczyszczenia paliwa COC do Międzynarodowej Organizacji Morskiej, aby poinformować o tym członków organizacji.

MPA poważnie traktuje zapewnienie dobrej jakości paliwa okrętowego i nie zawaha się przed podjęciem koniecznych działań przeciwko odpowiednim stronom, jeśli nie spełnią one warunków licencji MPA lub innych obowiązujących przepisów – przekazało MPA

Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji

Ubezpieczyciele uznali WSZYSTKIE rosyjskie wody za obszar wysokiego ryzyka

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button