MorskiTransport

HJ Shipbuilding rozwija dwupaliwowy kontenerowiec na LNG

Południowokoreański stoczniowiec HJ Shipbuilding & Construction (HJSC, dawniej Hanjin Heavy Industries & Construction) opracował dwupaliwowy kontenerowiec zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG. Jak informuje stocznia, projekt kontenerowca o pojemności 7 700 TEU został niedawno zatwierdzony przez brytyjskie towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd’s Register (LR).

Dwupaliwowy kontenerowiec napędzany LNG

W listopadzie 2021 r. LR i HJSC podpisały protokół ustaleń dotyczący nowego typu kontenerowców. Zgodnie z MOU, stocznia była odpowiedzialna za zaprojektowanie kontenerowca zasilanego LNG, podczas gdy towarzystwo klasyfikacyjne dokonało przeglądu i zatwierdzenia projektu. Projektowany dwupaliwowy kontenerowiec ma długość 272 metrów i osiąga prędkość 22 węzłów. Projekt jest zgodny z najnowszymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska określonymi przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).

Dzięki zatwierdzeniu podstawowego projektu, HJSC zapewniła sobie wysokowydajną, przyjazną dla środowiska technologię budowy statków, która może spełnić wymagania przepisów środowiskowych Międzynarodowej Organizacji Morskiej, a także różne potrzeby armatorów i natychmiast reagować na szybko zmieniające się potrzeby rynku – wyjaśniła koreańska stocznia.

HJSC poinformowała, że koncentruje się na budowie kontenerowców klasy 7000 TEU ze względu na rosnące od zeszłego roku zapotrzebowanie na tego typu statki. Stocznia chce się teraz skoncentrować na badaniach i rozwoju statków przyjaznych dla środowiska, odpowiadając na gwałtowny wzrost popytu na tego typu jednostki.

Ponieważ neutralność klimatyczna jest gorącym tematem w żegludze i przemyśle stoczniowym, popyt na przyjazne dla środowiska statki napędzane paliwami alternatywnymi, takimi jak metanol, amoniak i wodór, będzie nadal wzrastał w perspektywie średnio- i długoterminowej – skomentował urzędnik z HJSC.

Czytaj też: Szwedzka firma Erik Thun zamawia w Chinach dwupaliwowy tankowiec

Dwupaliwowy kontenerowiec bardziej przyjazny dla środowiska

Dwa tygodnie temu stocznia zdobyła swoje pierwsze zamówienie w 2022 roku. 31 marca HJSC zdobyła kontrakt na budowę dwóch kontenerowców o pojemności 5 500 TEU, otrzymując zamówienie o wartości 150 mln dolarów od niewymienionego z nazwy europejskiego armatora. Statki te, które mają być niemal identyczne ze statkami zamówionymi w październiku ubiegłego roku, będą przyjazne dla środowiska dzięki zaawansowanej formie kadłuba i wysokiej wydajności paliwowej.

W październiku 2021 r. niemiecki zarządca aktywów i inwestycji MPC Capital wraz z partnerami zamówił w HJ Shipbuilding & Construction cztery kontenerowce, które będą napędzane metanolem. Dostawa pierwszej jednostki przewidziana jest na drugi kwartał 2023 r. Dzięki najnowszemu zamówieniu, HJSC posiada w swoim portfelu zamówień sześć statków, oprócz dwóch opcji.

Rok temu konsorcjum kierowane przez Dongbu Corp. przejęło większościowy pakiet udziałów w Hanjin Heavy od wierzycieli kierowanych przez Korea Development Bank (KDB). Hanjin Heavy został następnie przemianowany na HJ Shipbuilding & Construction.

Czytaj też: LNG to dobre, ale długoterminowe rozwiązanie. Jak Europa poradzi sobie bez rosyjskiego gazu? [ANALIZA]

Maersk zamawia 8 kontenerowców napędzanych metanolem o zerowej emisji

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button