Girteka wykorzystuje sztuczną inteligencję do planowania tras
Operator sztucznej inteligencji zbiera strumień informacji z dziewięciu tysięcy ciężarówek Girteki
Litewska firma Girteka wdraża system sztucznej inteligencji do planowania transportu międzynarodowego dla swojej floty ciężarówek. Co godzinę system automatycznie się aktualizuje, dzięki czemu trasy mogą być ponownie obliczone, jeśli po drodze nastąpią zmiany. To, jak zaznacza firma, dopiero pierwszy krok we wdrażaniu sztucznej inteligencji.
Girteka wykorzystuje system sztucznej inteligencji
Litewska firma Girteka wdraża system sztucznej inteligencji do planowania transportu międzynarodowego dla swojej floty ciężarówek. Dzięki najnowszym rozwiązaniom AI klienci i menedżerowie, a także obsługa klienta, mają jasne, dostępne na żądanie informacje nie tylko o ładunku, ale także o trasie, szacowanej emisji i odległości. Dla firm, które bardzo poważnie traktują zrównoważony rozwój, jest to cenna informacja.
Cel każdego rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji jest jasny: uproszczenie, redukcja błędów, przyspieszenie wyników, zwiększenie wydajności samego procesu i uczenie się na jego podstawie. Pytanie brzmi, czy proces, który ludzie normalnie kontrolują, można zdefiniować jako algorytm ze zdolnością do samodzielnego rozwoju na podstawie zebranych danych. W Girtece, przy wsparciu firm zewnętrznych takich jak Nexogen, możemy budować te procesy i symulować je – wyjaśnia Dainius Augutis, szef działu wsparcia funkcji transportowych w firmie.
Czytaj też: Girteka cyfryzuje systemy logistyczne do zarządzania flotą
Szybciej, prościej i bardziej ekologicznie
Operator sztucznej inteligencji zbiera strumień informacji napływających z dziewięciu tysięcy ciężarówek litewskiej firmy i integruje je z innymi informacjami, takimi jak warunki drogowe, lokalizacja bezpiecznych miejsc parkingowych i stacji benzynowych. Dla każdej podróży system uwzględnia również wymagania klienta, dystans do pokonania, przewidywane zużycie paliwa i emisję spalin oraz czas jazdy i odpoczynku kierowcy, a na podstawie wszystkich tych informacji wyszukuje pojazd z odpowiednim wyposażeniem i wyznacza najlepszą trasę, która wraz z wszelkimi innymi wskazówkami jest przesyłana do kierowcy za pośrednictwem terminala pokładowego.
Co godzinę system automatycznie się aktualizuje, dzięki czemu trasy mogą być ponownie obliczone, jeśli po drodze nastąpią zmiany. Girteka podaje przykład podróży, w przypadku której zastosowanie sztucznej inteligencji pozwoliło skrócić czas transportu o dziesięć procent i zużycie paliwa o siedem procent. To, jak zaznacza firma, dopiero pierwszy krok we wdrażaniu sztucznej inteligencji.
Czytaj też: Co czeka rynek pracy w dobie postępującej cyfryzacji?
Znajdziesz nas w Google NewsGirteka prezentuje swoje wyniki finansowe. Litewska grupa chce znaleźć się w europejskim TOP10
Jeden komentarz