DrogowyTransport

Dachser wprowadza elektryczne ciężarówki w centrum Monachium

Dostawca usług logistycznych Dachser wprowadza w Monachium 7,5-tonowe elektryczne ciężarówki. W pierwszym etapie pojazd Fuso eCanter rozpocznie swoją służbę w obszarze kodu pocztowego 80539. Kolejne dwa pojazdy tego typu mają zostać dodane na początku 2023 roku.

Elektryczne ciężarówki w centrum Monachium

Monachium jest trzecim niemieckim miastem, obok Stuttgartu i Freiburga, w którym Dachser stawia sobie za cel zeroemisyjne dostawy wewnątrz miast. Fuso eCanter będzie dostarczać towary do monachijskich dzielnic Altstadt-Lehel, Maxvorstadt i Schwabing-Freimann.

Dachser twierdzi, że gdy kolejne elektryczne ciężarówki zostaną uruchomione, obszar dostaw z zerową emisją rozszerzy się o obszary kodów pocztowych 80331 i 80333. Stworzy to bezemisyjną strefę dostaw o powierzchni około 1,6 km kwadratowego na ruchliwych ulicach wokół Sendlinger Tor, Stachus, Odeonsplatz, Theresienstrasse i Maximilianstrasse.

Bliskość oddziału Dachser w Monachium do centrum miasta jest optymalnym warunkiem do eksploatacji w pełni elektrycznych ciężarówek. Dostawy cichymi, elektrycznie napędzanymi 7,5-tonowymi ciężarówkami przyczyniają się do poprawy jakości powietrza i jakości życia w mieście – mówi Ingo Zimmermann, kierownik spedycji w monachijskim oddziale.

Czytaj też: Fit for 55 zrewolucjonizuje polski transport. Emisje branży spadną nawet o ponad 67 proc.

Bezemisyjne dostawy działają już na skalę światową

Po Berlinie i Hamburgu firma ma już na uwadze dwa kolejne duże miasta, w których uruchomi swoją usługę bezemisyjnej dostawy wewnątrz miasta („Dachser Emission-Free Delivery„). Jak informuje usługodawca, usługa ta została już wdrożona na skalę międzynarodową: jest obecna w Oslo, Pradze, Strasburgu, Paryżu, Madrycie, Porto i – również od września – w Kopenhadze. Koncepcja dostaw Dachser jest modułowa, aby pokryć dominujące lokalne wymagania. Oprócz elektrycznych ciężarówek i transporterów wykorzystywane są również rowery dostawcze.

Jeśli chodzi o inne elektryczne ciężarówki, Dachser ogłosił pół roku temu, że w Stuttgarcie oddaje do użytku Mercedes-Benz eActros 300 z zabudową skrzyniową Spier. 19-tonowa ciężarówka zastąpiła tam prototyp, który był testowany w praktyce od 2019 roku. Dostawca logistyczny będzie też wkrótce testował ciężarówkę z technologią wodorowych ogniw paliwowych firmy Hyundai. Pojazd o masie 27 ton (masa całkowita) ma być testowany w Magdeburgu od początku 2023 roku. Wodorowy egzemplarz jest jednym z 27 pojazdów Hyundai Xcient, które zostaną wyeksportowane do Niemiec w ramach projektów pilotażowych.

Na początku roku Dachser zapowiedział, że do 2023 r. wprowadzi do floty w Europie co najmniej 50 dodatkowych elektrycznych ciężarówek różnych producentów. Firma podała wówczas, że pojazdy te nabędzie sama lub wykorzysta je we współpracy z partnerami transportowymi. W planach jest również włączenie do floty samochodów służbowych i firmowych około 1000 samochodów elektrycznych.

Czytaj też:  Ceny nieruchomości w Niemczech spadają! Czy to początek nowego trendu?

Europejska logistyka w kryzysie? Czekają nas trudne czasy

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button