DACHSER podał dwanaście europejskich obszarów dostaw w europejskich miastach, w których wprowadzi elektryczne ciężarówki. Do końca 2025 roku liczba miast obsługiwanych przez DACHSER Emission-Free Delivery podwoi się, osiągając liczbę 24.
Dachser wprowadzi elektryczne ciężarówki do kolejnych miast
DACHSER znacząco poszerza opcję bezemisyjnych dostaw grupowych przesyłek do wyznaczonych obszarów śródmiejskich. Do końca 2025 roku dostawca usług logistycznych planuje uruchomić DACHSER Emission-Free Delivery i tym samym wprowadzić elektryczne ciężarówki w dwunastu europejskich miastach: Amsterdamie, Barcelonie, Dublinie, Hamburgu, Kolonii, Londynie, Maladze, Rotterdamie, Sztokholmie, Tuluzie, Warszawie i Wiedniu. Ponadto, firma rozszerzy swój istniejący obszar bezemisyjnych dostaw w Paryżu.
Postawiliśmy sobie ambitny cel podwojenia liczby miast obsługiwanych przez DACHSER Emission-Free Delivery do końca 2025 roku. Jesteśmy bardzo zmotywowani, aby spełnić oczekiwania naszych klientów dotyczące bardziej zrównoważonych dostaw miejskich. Osiągnięcie tego celu opiera się na naszych przewidywaniach, że lekkie samochody elektryczne staną się znacznie bardziej dostępne, a rozbudowa infrastruktury ładowania nabierze tempa w całej Europie – mówi Alexander Tonn, Dyrektor Operacyjny ds. Logistyki Drogowej w firmie DACHSER.
Czytaj też: Dachser elektryfikuje flotę w dziesięciu kolejnych miastach Europy
Dzięki swojemu modularnemu systemowi, DACHSER Emission-Free Delivery jest teoretycznie odpowiedni dla każdego europejskiego miasta. System jest już dostępny w dwunastu wyznaczonych obszarach dostaw w centrum miast, a mianowicie w Berlinie, Kopenhadze, Dortmundzie, Fryburgu, Madrycie, Monachium, Oslo, Paryżu, Porto, Pradze, Strasburgu i Stuttgarcie. Dwanaście nowych obszarów zostanie dodanych do końca 2025 roku.
System dostosowany do lokalnych wymagań
DACHSER stosuje modułowy system dostosowany do lokalnych wymagań, w którym używane są furgonetki i ciężarówki elektryczne, a także rowery cargo. Rowery te są specjalnie zaprojektowane do przewozu grupowego i ciężkich palet. W zależności od konkretnych wymagań lokalizacji, koncepcja ta obejmuje również wykorzystanie niewielkich terminali tranzytowych – znanych jako mikrohuby – w pobliżu centrum miasta. W takich przypadkach rowery ładunkowe rozpoczynają trasę w mikrohubie i dostarczają towary do ruchliwych stref dla pieszych. Natomiast samochody zaopatrują mikrohuby w towary lub dostarczają towary bezpośrednio do odbiorców, jeśli paczki lub palety są zbyt duże lub zbyt ciężkie, aby przewieźć je rowerem.
Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%
Geografia, struktura społeczna, administracja – każde miasto ma swoje unikalne cechy, które uwzględniamy podczas planowania i wdrażania obszarów dostaw o zerowej emisji. Jednocześnie możemy korzystać z naszego doświadczenia zdobytego w dwunastu europejskich miastach, aby zidentyfikować synergiczne efekty i potencjał optymalizacji – wyjaśnia Tara Li, Kierownik Projektu DACHSER Emission-Free Delivery.
Znajdziesz nas w Google NewsDachser wprowadza elektryczne ciężarówki w centrum Monachium
4 Komentarze