DrogowyTransport

Pride Group Enterprises kupi elektryczne ciężarówki Freightliner

Pride Group Enterprises, operator logistyczny z Ameryki Północnej, zamówił 250 ciężkich elektrycznych ciężarówek marki Freightliner, należącej do Daimler Truck. Ciężarówki dołączą do floty firmy w 2023 roku i stanowią kolejny krok na drodze do pełnej elektryfikacji, którą Pride planuje wdrożyć najpóźniej w 2024 roku.

PGE kupi ciężarówki Freightliner

Zamówienie Pride Group Enterprises obejmuje 250 ciężkich elektrycznych ciężarówek marki Freightliner, w tym 200 ciężarówek eCascadia i 50 eM2s, których dostawy rozpoczną się w połowie 2023 roku. Pride planuje całkowitą elektryfikację swojej floty dostawczej w ciągu najbliższego roku lub dwóch lat. W ubiegłym roku firma zamówiła już w Workhorse 6 320 pojazdów e-delivery. Zamówienie musi zostać zrealizowane do 2026 r., ponieważ Workhorse musi jeszcze przeskalować produkcję. Natomiast dla Daimler Trucks, Freightliner zaprezentował w maju pojazd z serii eCascadia. Produkcja rozpocznie się jeszcze w tym roku w fabryce firmy w Portland w Oregonie. Model eM2 ma zjechać z linii w przyszłym roku.

Jednocześnie pojazdy testowe eCascadia są w eksploatacji u potencjalnych klientów od sierpnia 2019 roku. Pride Group Enterprises również przetestowało elektryczne ciężarówki Daimlera przed złożeniem zamówienia. Sam Johal, prezes Pride, powiedział, że jest „bardzo pewny, że wprowadzi te ciężarówki do asortymentu”. Dzięki zwiększonemu zasięgowi 402 km przed naładowaniem, ciężarówki te będą wielkim atutem dla firmy. Jednostki te z łatwością radzą sobie z 10-14-godzinnymi podróżami, czyli zwykłym dniem pracy.

Klienci zazwyczaj wybierają spośród trzech opcji baterii, 194 kWh, 291 kWh i teraz 440 kWh, dla maksymalnego zasięgu 370 kilometrów. Choć nie jest to powiedziane wprost, powyższe dane wskazują na to, że PGE wybrało największy pakiet baterii. Freightliner podaje, że czas ładowania wspomnianego pakietu wynosi 120 minut na stacji szybkiego ładowania.

Czytaj też: Dachser wprowadza elektryczne ciężarówki w centrum Monachium

Ostra konkurencja

eCascadia, o masie całkowitej 37,2 tony, posiada elektryczny napęd osi opracowany w USA przez spółkę zależną DaimleraDetroit ePowertrain. Jest on dostępny z pojedynczym lub podwójnym silnikiem. Pride Group Enterprises będzie oferować nowe e-trucki do wynajmu krótko- i długoterminowego za pośrednictwem TPine Truck Rental zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Kanadzie. Klienci mogą wynająć samą ciężarówkę lub przeszkolonego i licencjonowanego kierowcę EV.

Freightliner
Freightliner

Ponieważ Tesla wciąż opóźnia ciężarówkę Semi, rynek amerykański walczy o konkurencyjne pojazdy. Oprócz Freightliner jest jeszcze Nikola i jej akumulatorowo-elektryczny Tre. Daimler Trucks współpracuje również z Cummins nad serią Cascadia z układem napędowym na ogniwa paliwowe, która ma pojawić się w Ameryce Północnej w 2024 roku.

Czytaj też: Zmiana przepisów drogowych to stanowczo za mało

Nikola wycofuje pozew przeciwko Tesli. W tle liczne oszustwa finansowe

Polecane artykuły

Back to top button