LotniczyTransport

Linie Air Canada znacznie skróciły średnie opóźnienia lotów

Air Canada znacząco obniżyła średnie opóźnienia lotów. Linia lotnicza czyni postępy w zakresie poprawy efektywności operacyjnej. Choć wiele jeszcze wymaga naprawy, wydaje się, że dla Air Canada najgorsze już minęło.

Średnie opóźnienia lotów Air Canada skróciły się

Air Canada podzieliła się aktualizacją na temat swoich kilkumiesięcznych postępów w zakresie poprawy operacji i zmniejszenia opóźnień. Linie lotnicze z trudem nadążały za natężeniem ruchu pasażerskiego i były pod presją rosnących opóźnień i niezadowolenia klientów. Jednak najnowsze oświadczenie przewoźnika sugeruje, że sprawy ulegają poprawie, a średnie opóźnienia lotów znacznie się skróciły.

Linia lotnicza przeszła od dwuletniej blokady do 80% zdolności przewozowej z 2019 roku w ciągu kilku miesięcy. W czerwcu Air Canada odwołała około 8% swoich zaplanowanych lotów na lipiec i sierpień, czyli około 154 loty dziennie. Jednak od tego czasu podjęto kilka kroków, aby naprawić problemy, które zaczęły się uwidaczniać wraz z odrodzeniem podróży.

Wcześniej tego lata zobowiązałem się w imieniu wszystkich pracowników Air Canada, że zrobimy wszystko, co możliwe, aby przywrócić naszej firmie wiodące w branży standardy obsługi klienta. Obejmowało to między innymi innowacje na lotniskach, zmiany operacyjne i znaczące korekty rozkładów lotów, które dziś przynoszą wyraźną poprawę w metrykach, które mają największe znaczenie dla naszych klientów. Chociaż jestem bardzo zadowolony z dotychczasowych postępów i dziękuję naszym pracownikom za ich wysiłek, wszyscy nadal ciężko pracujemy w imieniu naszych klientów, aby dokończyć nasz plan poprawy – powiedział Michael Rousseau, prezes i dyrektor naczelny Air Canada.

Linia obsługuje blisko 1 100 lotów i przewozi dziennie około 135 000 pasażerów. Ponownie wprowadziła też większość uziemionych samolotów i nadal zatrudnia kolejnych pracowników, aby ułatwić operacje. Choć wiele jeszcze wymaga naprawy, wydaje się, że dla Air Canada najgorsze już minęło.

Czytaj też: Air Canada dostrzegła rozwój cargo wykorzystując problemy USA

Co uległo poprawie?

Od 27 czerwca do 14 sierpnia rodzina Air Canada (w tym Air Canada, Air Canada Rouge i Air Canada Express) przewiozła prawie 6,4 mln pasażerów. W oficjalnym oświadczeniu przewoźnik poinformował, że dokonał następującej poprawy:

  • Średnie opóźnienia lotów: Porównując tydzień 27 czerwca do tygodnia 8 sierpnia, nastąpiła 48% redukcja (o 1 160 mniej) lotów, które miały opóźnienie dłuższe niż jedna godzina. Ponadto opóźnienia lotów są coraz krótsze. Dla lotów, które doświadczyły jakiegokolwiek opóźnienia, średnie opóźnienie przylotu w tygodniu 27 czerwca było o 28 minut dłuższe niż w tym samym tygodniu w 2019 roku. W tygodniu 8 sierpnia poprawiło się to do 12 minut.
  • Odwołania lotów: W tygodniu 8 sierpnia nastąpił spadek liczby odwołanych lotów o 77% w porównaniu do tygodnia 27 czerwca. Oznacza to, że odwołano o 960 lotów mniej. Ponadto, realizacja lotów, czyli odsetek wszystkich zaplanowanych lotów, które nie zostały odwołane, osiągnęła 96,7% w tygodniu 8 sierpnia, czyli o mniej niż jeden punkt procentowy mniej niż w tym samym tygodniu w 2019 roku. Zdecydowana większość klientów doświadczających odwołanych lotów, często z powodu pogody lub innych niespodziewanych czynników, była w stanie odbyć podróż w ciągu 24 godzin.
  • Obsługa bagażu: Najsilniejszy obszar poprawy w tym okresie był widoczny w obsłudze bagażu, gdzie linia lotnicza obsługuje ponad 650 000 bagaży tygodniowo. W tygodniu 27 czerwca wskaźnik niewłaściwej obsługi na 1 000 klientów był około 2,5 razy wyższy niż w 2019 roku. W tygodniu 8 sierpnia wskaźnik ten w pełni powrócił do poziomu z 2019 roku, a wskaźnik powodzenia obsługi bagażu wynosi 98%.

Czytaj też: Akcje Ryanair przeczą grawitacji – kryzys w branży, a wartość firmy rośnie

Chaos w branży lotniczej. Szef IATA: Heathrow to banda idiotów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button