KolejowyTransport

LokoTrain powiększył swoją flotę lokomotyw do 20 pojazdów

LokoTrain rozszerza swoją flotę lokomotyw do 20 pojazdów. Nowe pociągi to głównie lokomotywy Siemens ES64F4. Są to pierwsze tego typu maszyny we flocie firmy.

LokoTrain inwestuje w powiększenie floty

LokoTrain, który od 2015 roku jest częścią holdingu EPH, w ciągu ostatniego półrocza znacząco powiększył swoją flotę. Firma pozyskała łącznie siedem nowych maszyn, w drodze zakupu lub wypożyczenia. Nowością są przede wszystkim dwie lokomotywy Siemens ES64F4 (189.155 z Akiem, 390.001 z ZOS Zvolen). Są to pierwsze tego typu maszyny we flocie. Firma zamierza je wykorzystać w ramach holdingu, do którego należy m.in. towarowy przewoźnik kolejowy EP Cargo.

Do floty dołączyły również lokomotywy Traxx 2 i Traxx DC3 (Last Mile) dzięki dzierżawie od Akiem. Nowością jest również Vectron wypożyczony z Alpha Train, który będzie obsługiwał klientów LokoTrain. W sumie firma oferuje obecnie 20 lokomotyw i uzasadnia największą jak dotąd rozbudowę swojej floty stale rosnącym zapotrzebowaniem na wynajem średnio- i krótkoterminowy.

Wobec sytuacji, w której nawet takie zwiększenie liczby lokomotyw we flocie LokoTrain nie jest wystarczające do zaspokojenia zapotrzebowania klientów, liczba lokomotyw będzie nadal zwiększana. Od dawna staramy się elastycznie reagować na potrzeby klientów i ta rozbudowa floty, która obecnie liczy dwadzieścia lokomotyw, jest tego dowodem – powiedział Ludvík Kobza, dyrektor naczelny LokoTrain.

Czytaj też: Największy czeski towarowy przewoźnik kolejowy kupi Vectrony

Wzmocnienie kolei

Jednocześnie holding nie tylko wzmacnia kolej poprzez LokoTrain. Dla węgierskiego oddziału EP Cargo zakupiło np. lokomotywę Alstom Astride (dzierżawa od Akiem) oraz lokomotywę serii 742.400 o nazwie Kocour (zakup od ZOS Zvolen). Na rynek polski holding pozyskał w tym roku 30 wagonów Uacs do przewozu produktów sypkich, 11 Tads i 20 Eas/Eaos do przewozu produktów rolnych. Kolejne 38 nowych wagonów przeznaczonych jest dla logistyki budowlanej w kraju i za granicą.

Przypomnijmy również, że w maju tego roku LokoTrain otrzymał od Agencji Unii Europejskiej ds. Kolei (ERA) jednolity certyfikat bezpieczeństwa dla obszaru działania w Czechach, Polsce i na Słowacji. Firma jest jedną z pierwszych, które uzyskały ten certyfikat i jest to ważny krok w celu utrzymania jak najwyższego poziomu świadczonych usług.

Czytaj też: PKP IC planuje największy zakup lokomotyw w historii spółki

PKP Cargo publikuje szacunkowe wyniki. Pierwsze półrocze ze stratą

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button