KolejowyTransport

Akiem zamawia 1 500. lokomotywę Vectron od Siemens Mobility

Akiem zamówił 65 lokomotyw Vectron od Siemens Mobility. W ten sposób Siemens Mobility osiągnął kamień milowy w postaci 1 500 sprzedanych maszyn. Lokomotywy Vectron zostały obecnie sprzedane 62 klientom w 16 krajach i są dopuszczone do eksploatacji w 20 państwach europejskich, w tym również w Polsce.

Akiem zamawia Vectrony

Firma leasingowa Akiem przyznała Siemens Mobility stałe zamówienie na dostawę 65 lokomotyw elektrycznych Vectron AC i Vectron MS od połowy 2024 roku. Lokomotywy o mocy 6-4 MW do użytku w transgranicznych przewozach towarowych i szybkich przewozach pasażerskich będą miały maksymalną prędkość 200 lub 230 km/h. Albrecht Neumann, dyrektor generalny ds. taboru w Siemens Mobility, powiedział, że zamówienie ogłoszone 31 sierpnia było pierwszym „na dużą liczbę jednostek”, które zostanie złożone w ramach umowy ramowej podpisanej przez Akiem w grudniu 2021 r., a która obejmowała wstępne zamówienie na 20 lokomotyw.

Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że Vectron, ze swoją unikalną modułową konstrukcją, będzie miał znaczący wkład we flotę Akiem w transgraniczne europejskie usługi towarowe i pasażerskie. Dzięki temu zamówieniu osiągnęliśmy również kamień milowy w postaci 1 500 sprzedanych Vectronów, co jest wyraźnym dowodem zadowolenia klienta – powiedział.

Czytaj też: Największy czeski towarowy przewoźnik kolejowy kupi Vectrony

1 500 maszyn sprzedane 62 klientom

Lokomotywy Vectron zostały obecnie sprzedane 62 klientom w 16 krajach i są dopuszczone do eksploatacji w 20 państwach europejskich, w tym również w Polsce. Na początku tego roku PKP Cargo podpisało umowę z Siemens Mobility na zakup pięciu pojazdów Vectron MS wraz z 8-letnią usługą pełnego utrzymania. Dostawy lokomotyw planowane są na pierwszy kwartał przyszłego roku. Gdy zamówienie zostanie w pełni zrealizowane, flota PKP Cargo będzie liczyła 25 Vectronów.

To już trzecie zamówienie, które złożył polski przewoźnik. Pierwszy raz zamówiono Vectrony w 2015 roku. Wówczas zamówienie dotyczyło 15 sztuk. W 2019 roku flotę poszerzono o dodatkowe pięć. Vectrony są uniwersalnymi lokomotywami o modułowej konstrukcji. Polski przewoźnik chce je wykorzystać do transportu intermodalnego zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Podpisana umowa jest częścią dużego programu inwestycyjnego PKP CARGO dotyczącego zakupu taboru do obsługi połączeń intermodalnych, na który otrzymaliśmy unijne dofinansowanie. Lokomotywy Vectron będą służyły do obsługi przewozów międzynarodowych, których rozwijanie jest jednym z kierunków rozwoju realizowanych przez naszą spółka. Większość przewozów intermodalnych na polskiej kolei stanowi tranzyt i dlatego potrzebny jest nowoczesny tabor do obsługi połączeń międzynarodowych – mówił Marek Olkiewicz, członek zarządu ds. operacyjnych PKP CARGO.

Czytaj też: PKP SA zbuduje lub zmodernizuje blisko 200 dworców

LokoTrain powiększył swoją flotę lokomotyw do 20 pojazdów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button