AP Moller – Maersk finalizuje przejęcie LF Logistics z Hongkongu
A.P. Moller – Maersk (Maersk) ogłosił zakończenie procesu przejęcia LF Logistics, firmy z Hongkongu zajmującej się logistyką kontraktową, posiadającej doskonałe możliwości w zakresie usług omnichannel fulfilment, e-commerce oraz transportu lądowego w regionie Azji i Pacyfiku. W konsekwencji, jak podaje firma w swoim komunikacie, LF Logistics zostanie przemianowana na Maersk.
Maersk przejmuje LF Logistics
Po przejęciu firmy, Maersk doda 223 magazyny do istniejącego portfolio, zwiększając łączną liczbę obiektów do 549 na całym świecie, rozmieszczonych na powierzchni 9,5 mln metrów kwadratowych. LF Logistics zatrudnia 10 000 osób, posiada rozległą sieć w Azji i jest partnerem w łańcuchu dostaw wybieranym przez firmy chcące rozwijać się w regionie Azji i Pacyfiku. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach dystrybucyjnych B2B i B2C w ramach handlu detalicznego, hurtowego i e-commerce oraz posiada osiągnięcia w zakresie głębokich relacji z klientami i doskonałości operacyjnej, co stanowi silną bazę dla Maersk do ekspansji w regionie Azji i Pacyfiku oraz na świecie.
Wartość transakcji wynosi 3,6 mld dolarów (wartość przedsiębiorstwa) po uwzględnieniu zobowiązań leasingowych wg MSSF 16, co odzwierciedla mnożnik EV/EBITDA przed synergią na poziomie 14,2x w oparciu o rzeczywistą EBITDA za pełny rok 2021 dla działalności logistycznej w kraju. Oczekuje się, że dzięki wzrostowi organicznemu i synergiom handlowym, przychody i EBITDA z działalności logistycznej w kraju wzrosną ponad dwukrotnie do końca pełnego roku 2026. Ponadto, w ramach transakcji uzgodniono earn-out o łącznej wartości do 160 mln dolarów, związany z przyszłymi wynikami finansowymi.
Czytaj też: Maersk dotrzymał słowa! Pozbył się udziałów w rosyjskiej firmie
Strategiczne partnerstwo z Li & Fung
W ramach transakcji przejęcia LF Logistics, Maersk zawarł strategiczne partnerstwo z Li & Fung w celu opracowania kompleksowej oferty usług w zakresie globalnego łańcucha dostaw typu end-to-end, przy czym Li & Fung koncentruje się na łańcuchu dostaw w fazie upstream, a Maersk na łańcuchu dostaw w fazie downstream. Ponadto, po uzyskaniu odrębnych zgód regulacyjnych, oczekuje się, że spółka macierzysta Li & Fung zachowa i będzie dalej rozwijać wyodrębnioną działalność GFM. A.P. Moller – Maersk jest zintegrowaną firmą logistyki kontenerowej, która pracuje nad połączeniem i uproszczeniem łańcuchów dostaw swoich klientów. Firma działa w 130 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób.
Czytaj też: Co czeka rynek pracy w dobie postępującej cyfryzacji?
Znajdziesz nas w Google NewsAmerykańskie rynki B2B rosną w siłę. Jest ich więcej niż w Europie
2 Komentarze