E-commerce

Prognozy dla e-commerce: w 2022 roku po raz pierwszy może zostać odnotowany ujemny wzrost

Według prognozy Kompasu Gospodarki Cyfrowej Statista po raz pierwszy e-commerce może odnotować ujemny wzrost w skali globalnej. Zdaniem analityków rynek wysyła pierwsze ostrzeżenia o zmieniających się warunkach gospodarczych.

E-commerce: negatywne prognozy roczne

Zgodnie z prognozami ekonomicznymi, przychody z e-commerce mogą spaść w tym roku po raz pierwszy w skali roku.

Analitycy piszą w raporcie:

Zawsze należy to postrzegać jako jedną z perspektyw, a wielu ekspertów branżowych kwestionuje porównanie dzisiejszych wskaźników wzrostu z danymi sprzed Covid-19. Niemniej jednak rynek jest teraz zmuszony odpowiedzieć na istotne pytania dotyczące tego, jak iść naprzód. Nawet jeśli w tej chwili jest wiele przeciwności, nadal uważamy, że udziały online w końcu wzrosną, a wzrost przychodów powróci na torze.

Zobacz także: Sprzedaż online w USA osiągnie 1,6 bln dolarów w ciągu 5 lat

Jak widać na poniższym wykresie, tegoroczny wynik może być o 2,5% mniejszy niż ten odnotowany w roku ubiegłym.

Statista

Zobacz także: E-commerce: Problemy wizerunkowe mogą przesądzić o przyszłości Wish

Problemy z łańcuchem dostaw największym czynnikiem osłabienia

Spadek w e-commerce obserwowany był już przed tygodniami. Pierwszym sygnałem mogącym świadczyć o gorszej kondycji sektora było zwolnienie prawie 10 tys. pracowników z wyniku słabej sprzedaży. Chiński konglomerat technologiczny Alibaba stara się ograniczyć wydatki w obliczu słabej sprzedaży i spowolnienia gospodarczego w Chinach. Podobne problemy sygnalizował również Amazon, pomimo kilku znaczących przejęć w ostatnich miesiącach (Więcej: Amazon wchodzi na nowy rynek. Pojawiają się obawy o bezpieczeństwo danych oraz Amazon podnosi ceny. Coraz wyższe koszty logistyczne). Amerykański gigant e-commerce mierzy się ze spadkiem sprzedaży e-commerce w drugim kwartale.

Oczekiwany ujemny wzrost w e-commerce należy uwzględnić w kontekście poprzedniej prognozy na 2022 rok, która zakładała wzrost przychodów o 481 mld USD do końca roku. Największym ograniczeniem obecnie są problemy z łańcuchem dostaw. Sporą rolę odgrywa także inflacja wywołana wysokimi cenami surowców energetycznych. Innymi przeszkodami w branży są prognozowana globalna recesja czy wzrost bezrobocia.

Nieco bardziej przychylne prognozy zaprezentowała firma badawcza Forrester. Według analityków badających amerykański rynek, sprzedaż online w USA przekroczy w tym roku 1 bilion dolarów i będzie rosła w tempie 10% złożonej rocznej stopy wzrostu do 2027 roku. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Sprzedaż online w USA osiągnie 1,6 bln dolarów w ciągu 5 lat.

UPS przejmuje Bomi i wchodzi na rynek usług dla branży medycznej

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button