E-commerce

Sprzedaż online w USA osiągnie 1,6 bln dolarów w ciągu 5 lat

Jak wynika z raportu firmy Forrester, sprzedaż online w USA przekroczy w tym roku 1 bilion dolarów i będzie kontynuowała swoją tendencję wzrostową, osiągając 1,6 biliona dolarów – prawie 30% całej amerykańskiej sprzedaży detalicznej – do 2027 roku.

Sprzedaż online w USA

Firma badawcza Forrester twierdzi, że sprzedaż online w USA przekroczy w tym roku 1 bilion dolarów i będzie rosła w tempie 10% złożonej rocznej stopy wzrostu (CAGR) do 2027 roku. W 2021 r. całkowita sprzedaż detaliczna (online i offline, z wyłączeniem motoryzacji i benzyny) osiągnęła rekordowy poziom 4,3 bln dolarów i wzrośnie do 5,5 bln dolarów.

Spodziewamy się, że w nadchodzących latach e-commerce przejmie udział od fizycznego handlu detalicznego — mówi Sucharita Kodali, wiceprezes i główny analityk w firmie Forrester i jeden z autorów raportu.

Forrester Research

Wraz ze złagodzeniem blokad spowodowanych koronawirusem, kupujący wrócili do sklepów w 2021 roku. To przeniosło wzrost sprzedaży z handlu internetowego na fizyczny handel detaliczny. W 2020 roku sprzedaż detaliczna online wzrosła o 29% w porównaniu z 2019 rokiem. Było to ponad dwukrotnie więcej niż 13% wzrostu w 2019 roku rok do roku. Forrester oczekuje, że wzrost e-commerce powróci do poziomów z 2019 roku i wcześniejszych.

Ponieważ pandemia staje się mniej dotkliwa, e-commerce będzie nadal korzystał z czynników, które napędzały jego wzrost przed COVID-19. Według Forrester, te czynniki wzrostu to niższe ceny, większy wybór produktów, szybka dostawa i wygoda. Firma dodała, że trzy główne kategorie towarów w e-commerce to odzież i obuwie, elektronika użytkowa oraz żywność i napoje. W 2021 roku łącznie kategorie te stanowiły 38 proc. sprzedaży detalicznej online w USA i 41 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej w USA. Forrester przewiduje, że do 2027 roku te kategorie będą stanowiły 42% sprzedaży detalicznej online w USA i 40% całkowitej sprzedaży detalicznej w USA.

Spodziewamy się, że sprzedaż detaliczna online odzieży i obuwia wzrośnie prawie dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat, z 153 mld dolarów w 2021 roku do 278 mld dolarów w 2027 roku. Sprzedaż detaliczna online elektroniki użytkowej odnotuje podobny wzrost, zwiększając się z 123 mld dolarów w 2021 roku do 216 mld dolarów w 2027 roku. Natomiast sprzedaż detaliczna online żywności i napojów wzrośnie prawie trzykrotnie z 69 mld dolarów w 2021 roku do 183 mld dolarów w 2027 roku – czytamy w raporcie Forrestera.

Forrester Research
Forrester Research

Czytaj też: Amerykańskie rynki B2B rosną w siłę. Jest ich więcej niż w Europie

Usługi odbioru towarów i trudności

Forrester twierdzi, że usługi „kup online i odbierz w sklepie” oraz „odbiór na ulicy” [kurier lub pracownik firmy przynosi zamówienie do klienta oczekującego w samochodzie – przyp. red.] pomogą e-commerce utrzymać wzrost w najbliższych latach. Przynajmniej częściowo wynika to z faktu, że detaliści zainwestowali w możliwości odbioru zamówień. Według raportu Amerykanie kupili przez Internet towary do odbioru w sklepach, o wartości 100 miliardów dolarów. Do 2027 roku sprzedaż tego typu wzrośnie ponad dwukrotnie do 208 mld dolarów. W tym roku będzie ona stanowiła 13% całej amerykańskiej sprzedaży detalicznej online.

Detaliści zwiększają liczbę lokalizacji odbioru. Walmart ma teraz usługi odbioru dostępne w 4 600 lokalizacjach, a 3 500 jego sklepów oferuje dostawę tego samego dnia. The Home Depot oferuje odbiór w sklepie, szafki i / lub „odbiór na ulicy” w ponad 2 300 sklepach detalicznych. Sprzedaż typu „kliknij i odbierz” firmy Target wzrosła o 45% w 2021 r.i jest to ponad 235% wzrostu tej usługi w 2020 r. Firma Lowe zwiększyła swoje możliwości omnichannel, oferując szafki do odbioru w sklepie we wszystkich swoich amerykańskich placówkach – napisał zespół Forrester.

Forrester Research

Podczas gdy sprzedaż detaliczna online i offline będzie nadal rosła, Forrester ostrzega, że rynek stawia przed detalistami znaczące krótkoterminowe wyzwania. Wysoka inflacja oznacza, że konsumenci wydają więcej na paliwo i artykuły spożywcze.

Detaliści stoją w obliczu spadku rentowności, ponieważ pozbywają się nadmiaru zapasów, oferując zniżki. Poza tym detaliści muszą się liczyć z możliwością wystąpienia recesji w Stanach Zjednoczonych. Inne potencjalne problemy to „niewiadome”, takie jak czas normalizacji łańcuchów dostaw, oraz zagrożenia geopolityczne, takie jak możliwość inwazji Chin na Tajwan. – napisał zespół Forrester.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Chińskie ćwiczenia wojskowe koło Tajwanu zakłóciły żeglugę

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button